رشد ۹ درصدی تولید آهن اسفنجی در سال ۹۹/ عبور تولید از ۳۰.۵ میلیون تن

بررسی آمار شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از تولید ۳۰ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۲۰۰ تن آهن اسفنجی در سال ۹۹ و رشد ۹ درصدی آن در مقایسه با سال ۹۸ است.

به گزارش روز سه‌شنبه سایت خبری- تحلیلی معدن ۲۴، در این مدت فولاد مبارکه با هفت میلیون و ۲۴۸ هزار و ۷۵۲ تن تولید و رشد ۱۲ درصدی در مقایسه با ۱۲ ماهه سال ۹۸، بهترین عملکرد را داشت و پس از آن، فولاد خوزستان با چهار میلیون و ۸۸ هزار و ۴۴۴ تن تولید (رشد ۹ درصدی) در مکان دوم قرار گرفت.
** صبافولاد، شاگرد اول رشد تولید
در سالی که گذشت صبافولاد (بریکت گرم) با ۷۹۹ هزار و ۴۶۱ تن تولید و رشد ۱۰۸ درصدی، بهترین رشد را در میان شرکت‌ها در تولید آهن اسفنجی در هم‌سنجی با سال ۹۸ ثبت کرد.
برپایه این گزارش، در سال ۹۹ چادرملو با یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۴۳ تن تولید (رشد یک درصدی)، فولاد سفید دشت ۸۳۰ هزار و ۳۰۴ تن (رشد ۱۵ درصدی)، سبا یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۶ تن (رشد ۱۳ درصدی)، فولاد هرمزگان یک میلیون و ۶۵۱ هزار و ۱۱۵ تن (رشد هشت درصدی)، فولاد کاوه جنوب یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۷۰۹ تن (رشد ۱۳ درصدی)، میدکو ۷۴۳ هزار و ۱۵۱ تن (رشد یک درصدی) و آهن و فولاد غدیر ۷۳۰ هزار و ۵۳۰ تن (افت سه درصدی) آهن اسفنجی تولید کردند.
در ۱۲ ماهه سال ۹۹، فولاد سبزوار ۷۴۳ هزار و ۵۱۳ تن (افت یک درصدی)، فولاد سبزوار (بریکت سرد) ۲۲ هزار و ۲۶۹ تن، فولاد شادگان ۵۵۵ هزار و ۴۰۱ تن (افت ۱۶ درصدی)، صبا فولاد ۱۸ هزار و ۱۶۹ تن (افت ۶۵ درصدی)، فولاد نی ریز ۸۷۳ هزار و ۶۰۲ تن تولید (رشد ۲۸ درصدی)، آهن و فولاد ارفع ۸۳۷ هزار و ۳۶ تن (رشد هفت درصدی)، آهن و فولاد گل گهر (طرح گوهر) یک میلیون و ۴۷۷ هزار و ۶۷۱ تن (رشد ۱۶ درصدی)، همچنین آهن و فولاد گل گهر (طرح کوثر) یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۰۵ تن (رشد یک درصدی) و جهان فولاد سیرجان با ۹۷۹ هزار و ۱۶۷ تن تولید (رشد ۱۴ درصدی) آهن اسفنجی تولید کردند.
در این مدت فولاد خراسان یک میلیون و ۱۵۹ هزار و ۳۹۲ تن تولید (افت ۲۰ درصدی)، فولاد خراسان (بریکت گرم) ۱۵ هزار و ۶۰ تن و فولاد میانه ۷۱۹ هزار و ۶۲۰ تن (رشد ۲۱ درصدی) به ثبت رساندند.

** رشد ۹ درصدی آمار اسفند ماه
برپایه این گزارش، ۲ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۵۹۳ تن از مجموع آهن اسفنجی تولید شده مربوط به آمار اسفند ماه این شرکت‌هاست که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۹ درصدی نشان می‌دهد.
پایان خبر///

آهن اسفنجیفولاد خراسانفولاد مبارکه
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه