ارزیابی تداوم نرخ بالا جهانی فولاد

معدن۲۴: روز جمعه قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد چین با توجه به نزدیکی تعطیلات جشنواره اژدها و افزایش خرید ها باز هم رشد داشته و با رشد روزانه ۳ دلاری به ۲۱۹ دلار در تن رسید.
یک بررسی جدید بانک سرمایه گذاری BMO از تغییرات در صنعت فولاد چین صحبت نموده که مسئول تولید بیش از نیمی از فولاد خام دنیاست که به یک دوره طولانی حاشیه سود پایین و نرخ بهره وری کم پایان می دهد. کارشناسان این موسسه بر این باورند که با توجه به این که تقاضای فولاد دنیا برای اولین بار از ۲ میلیارد تن در سال فراتر می رود و از طرفی برنامه های کاهش تولید چین به نیمه دوم سال نیز کشیده می شود و میزان صادرات فولاد چین افت چشمگیری خواهد داشت.
از این رو انتظار می رود قیمت فولاد در بازارهای جهانی حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده در سطوح بالا باقی بماند. این محدودیت عرضه در امریکا خیلی بیشتر به چشم می خورد. در حالی که قیمت ورق گرم در این کشور در اوج تاریخی ۱۶۰۰ دلار هر تن است، انتظار می رود بازار ورق امریکا امسال در سطوح بالا بماند.
اگر چه این موسسه چشم انداز کوتاه مدت بازار سنگ آهن را با رشدی ۲۵ درصدی نسبت به برآوردهای قبلی همراه دانسته ولی معتقد است قیمت سنگ آهن سال آینده در چنین زمانی ۱۰۰ دلار نسبت به سطوح فعلی ارزان تر باشد.

فولادنرخ جهانی
دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه