نخستین دامپتراک ۶۰ تنی تولید داخل کشور رونمایی شد

با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو؛

امروز (سه‌شنبه) در جریان مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران از نخستین دامپتراک ۶۰ تنی تولید داخل کشور با حضور «وجیه‌الله جعفری» رییس هیات عامل ایمیدرو رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴، در جریان رونمایی از این خودروی سنگین معدنی، محمدعلی امین زاده رییس هیات مدیره شرکت دلتا راه ماشین به خبرنگار ما گفت: اولین دامپتراک ۶۰ تنی کشور با ۷۰۰ اسب بخار قدرت، با گیربکس آمریکایی و اکسل آلمانی تولید شده که ۴۵ درصد آن ساخت داخل کشور است.
وی بیان‌داشت: تولید این خودرو با ۶۰ درصد کاهش ارزبری انجام شد، یعنی در حالی که نمونه مشابه خارجی آن ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارد، مهندسان توانمند داخلی آن را با ۲۰۰ هزار دلار تولید کردند.
امین زاده از راه‌اندازی خط تولید این دامپتراک خبر داد و گفت: نمونه اولیه آن هشت ماه پیش تولید شده و تاکنون سه هزار ساعت آن هم در معدن شماره ۱ گل گهر و در سخت ترین شرایط ممکن کار کرده است و با رفع اشکالات موجود، بهینه سازی شد.
وی از انعقاد ساخت ۵ دستگاه از این دامپتراک با یکی از شرکت های داخلی خبر داد که تا پایان امسال تحویل خواهد شد.
رییس هیات مدیره شرکت دلتا راه ماشین با اشاره به اینکه این شرکت تولیدکننده ماشین آلات راهسازی از جمله لودر و بیل مکانیکی است و سالی هزار دستگاه ماشین آلات تولید می‌کند، مشکل اصلی خود را کمبود زمین عنوان کرد.
وی خاطرنشان‌کرد: در صورت رفع مشکلات به سرعت می‌توانیم دامپراک ۱۲۰ تنی برقی را در کشور تولید کنیم، زیرا دانش آن را در اختیار داریم و از توان تولید ویل موتور و ژنراتور آن برخورداریم که به معنای ۸۰ درصد داخلی‌سازی است.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری با حضور و مشارکت هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان مطرح داخلی، توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و حمایت ایمیدرو از امروز تا ۲۲ دی‌ماه در هتل المپیک برگزار می‌شود.
پایان خبر//////

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه