رشد ۹۰ درصدی فروش صادراتی یک ماهه چادرملو

معدن۲۴: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) خردادماه ۴.۶ همت درآمد داشت که ۶.۶ درصد کمتر از ماه گذشته است. فروش صادراتی کچاد این ماه با رشد ۹۰.۷ درصدی به ۱.۰۸۷ همت رسید. فروش صادراتی این ماه تنها فولاد بوده است که در این ماه ۵۵.۶۴۸ تن بود.

مقدار فروش کچاد با ۳.۸ درصد افت به ۱.۳۴ میلیون تن رسید. فروش شمش فولاد به بالاترین مقدار خود در یک سال و نیم گذشته رسید و با ۱۲۶.۱۷۷ تن رسید. گندله دیگر محصول کچاد (که در شش ماه گذشته به طور میانگین ۱۷.۱ درصد مبلغ فروش بوده است) با افت ۶۰.۷ درصد فروش مواجه بود. این در حالی است که ۲۴.۵ درصد رشد در تولید آن رقم خورده است. در زمینه نرخ‌ها نیز خردادماه ماه آرامی بود و فولاد با ۲ درصد و کنسانتره آهن نیز با ۰.۱ درصد افت کردند. گندله نیز شاهد رشد تنها ۰.۷ درصدی بود. با توجه به ادامه رکود در بازار فولاد انتظار تغییر زیاد در نرخ محصولات را نمی‌توان داشت.

از ابتدای سال مالی تا به حال کچاد ۱۳.۶ همت درآمد کسب کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افت داشته است. فروش گندله در این مدت ۳۰.۱۷ درصد افت داشته است. نرخ فولاد رشد اندک ۶.۲۶ درصد را ثبت کرده است.

آخرین قیمت سهم ۳۹۰ تومان بوده و بازدهی یک ماه اخیر سهم ۴.۰۵ درصد بوده است.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه