دست روی “کفرا” از دیگر رقبا/ سال خوش فرآورده های نسوز

معدن۲۴: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فرآورده های نسوز ایران با حضور سهامداران برگزار و طی این مجمع صورت های مالی این شرکت به تصویب رسید. در نهایت به ازای هر سهم ۳۲۰ ریال تقسیم سود صورت گرفت.
به گزارش معدن ۲۴، در این مجمع که با حضور بیش از ۷۰ درصدی سهامداران شرکت فرآورده های نسوز همراه بود محسن پروان، مدیرعامل این شرکت به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه پرداخت.
او اظهار کرد: سال های گذشته سال های سختی برای بخش صنعت بوده است و این اتفاق برای فرآورده های نسوز هم افتاده است. این سخت بودن عمدتا به دلیل شرایط محیطی رخ داده است. سعی ما در شرکت نسوز این بود که با برخی اقدامات تبعات فشارهای بیرونی و درونی را به حداقل برسانیم و آینده مطلوبی را برای خودمان متصور باشیم. البته شاید این آینده خوب به زودی در صورت های مالی محقق نشود.

پروان ادامه داد: در سه ماه گذشته رشد پر شتابی را در شرکت شاهد بودیم به ژوری که در فروردین و اردیبهشت رشد ۲۴۰ درصدی در میزان فروش بدست آمد. اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ انجام دادیم این بود که سرانه تولید را به ۱۸۶ تن در سه ماهه اول امسال ارتقا دادیم. در واقع روند صعودی شرکت از شش ماه دوم سال گذشته شروع شد. به طوری که از ۳ هزار تن تولید به ۴ هزار و ۳۰۰ تن رسیدیم و سه ماهه ابتدایی از مرز ۵ هزار تن گذشتیم.

مدیرعامل شرکت فرآورده های نسوز در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:‌ صنعت فولاد ایران بالای ۵۰ میلیون ظرفیت نصب شده دارد اما ۳۲ میلیون تن تولید می کند. این در حالی است که به ازای آن در صنعت نسوز سرمایه گذاری شده است. البته وضعیت نسوزها در دنیا مطلوب نیست و وضعیت ما نسبت به شرایط دیرگدازها در دنیا بهتر است. کشور چین در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۷ درصد کاهش تولید در فولاد داشته است. مصرف فولاد هم ۸ درصد کم شده است. در حال حاضر این به معنای آن است که چین در حدود ۱ میلیون تن نسوز کمتری نیاز دارد. در حال حاضر ما توانسیم از ظرفیت موادسازی مان به شکل کامل استفاده کنیم.
او افزود: اتفاق دیگر این بود که با تورم نیروی انسانی روبرو بودیم و شیفت کاری هم اضافه کردیم. این در حالی بود که تنها ۱۲ نفر را به ازای یک شیفت به مجموعه اضافه کردیم که برای کارهای تخصصی بود. این باعث شده است که بهره وری نیروی انسانی به شدت افزایش بیابد. مسئله دیگر بحث ترخیص کالا و برخی مشکلات گمرکی بود. سال های قبل مجبور بودیم هزینه انبارداری بدهیم و ثبت سفارش مان به مشکل می خورد. ما یکی از انبارهای کارخانه را به گمرک متصل کردیم تا هزینه انبارداری نداشته باشیم. در اسفند سال گذشته قرارداد این انبار با گمرک منعقد شد.
پروان گفت: صنعت نسوز یک ظرفیت خاک بازی و یک ظرفیت کیمیا گری دارد که باید به آن توجه شود. به لحاظ کیفیت محصولات با شرکت های رقیب وضعیت برتری داریم. در ۳۰۰ محصولی که تولید می کنیم کیفیت مان نسبت به رقبا برتر است. حتی شرکت های خارجی هم تنوع محصول ما را ندارند. از شرکت های ترکیه ای جلوتر هستیم و با چینی ها و هندی ها همسان هستیم اما از کره جنوبی و اروپایی ها عقب تر هستیم. البته فاصله معناداری با آن ها نداریم.
گفتنی ست در پایان این مجمع صورت های مالی به تصویب رسید و در نهایت به ازای هر سهم ۳۲۰ ریال تقسیم سود صورت گرفت.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه