نصب ۱۰۰ گیگاوات پنل خورشیدی در ۶ ماه

معدن۲۴:چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴ بیش از ۱۰۰ گیگاوات ظرفیت جدید خورشیدی نصب کرده است، که مجموع ظرفیت خورشیدی این کشور را به بیش از ۷۰۰ گیگاوات رسانده است.

اداره ملی انرژی چین هفته جاری آخرین آمار صنعت برق ملی را برای نیمه اول سال ۲۰۲۴ منتشر کرد، که نشان می‌دهد ظرفیت کل تولید برق به ۳.۰۷ ترابالت رسیده است.

ظرفیت کل تولید برق خورشیدی نسبت به سال گذشته ۵۱.۶ درصد افزایش یافته و به مجموع ۷۱۳ گیگاوات رسیده است، که به لطف نصب ۱۰۲.۴۸ گیگاوات ظرفیت جدید در شش ماه اول سال، به این رقم رسیده است – یک ماه زودتر از سال ۲۰۲۳.

ظرفیت تولید برق بادی نیز افزایش یافته و به ۴۶۶.۷۱ گیگاوات رسیده است که ۱۹.۹ درصد رشد داشته، هرچند تنها ۲۵.۸۴ گیگاوات ظرفیت جدید نصب شده است.

ترکیب ظرفیت تولید برق بادی و خورشیدی چین به ۱.۲ ترابالت نزدیک می‌شود که نزدیک به ۴۰ درصد از ظرفیت کل تولید برق کشور را تشکیل می‌دهد.

اکنون انرژی حرارتی کمتر از نیمی از ظرفیت تولید برق چین را تشکیل می‌دهد، و ادامه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر به کاهش افزودن سوخت‌های فسیلی کمک کرده است.

به طور خاص، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، انرژی حرارتی – که بیشتر آن از نیروگاه‌های زغال‌سنگی تشکیل شده است – ۴۶ درصد از ظرفیت تولید برق نصب‌شده کشور را تشکیل داده است که تنها افزایش جزئی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۳ داشته است.

سرویس‌های حرارتی چین اکنون ۱.۴ ترابالت ظرفیت دارند که تنها ۳.۶ درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد. ظرفیت جدید حرارتی نصب‌شده در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به ۱۸.۲۵ گیگاوات رسید که ۷۷۷ مگاوات کمتر از نیمه اول سال ۲۰۲۳ است.

این اعداد ظرفیت به ارقام اخیر تولید برق تأکید می‌کنند که نشان می‌دهند برق تولیدی از زغال‌سنگ کاهش یافته و تولید برق آبی افزایش یافته است. اگر روند امسال ادامه یابد – که با توجه به خطرات آب و هوای شدید متغیر، امری قطعی نیست – ممکن است مصرف زغال‌سنگ در سال ۲۰۲۴ کاهش یابد.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه