نصب سازه فلزی در مجتمع مس جانجا؛ به‌زودی

معدن۲۴- طی بازدیدی که “سید محمد اتابک” وزیر صنعت، معدن و تجارت از معدن مس جانجا در شهرستان نیمروز داشت، اعلام‌شد که به‌زودی نصب سازه فلزی در آن توسط شرکت فکور صنعت آغاز می‌شود.

به گزارش معدن۲۴، شرکت فکور صنعت تهران به عنوان پیمانکار پروژه، هم‌اکنون در حال آرماتوربندی و پس از آن بتن‌ریزی اجرای این طرح است، سفارش خرید سازه فلزی را داده است و به‌زودی عملیات نصب آن را آغاز می‌کند.

در این بازدید که “اردشیر سعدمحمدی” شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) نیز وزیر صمت را همراهی می‌کرد، عنوان شد که قیمت قرارداد فکور صنعت ۲۸۵ میلیون یورو است که برای تامین آن گشایش ال. سی به صورت یوزانس انجام خواهد شد.

ابرپروژه معدنی و صنعتی مس جانجا، با چشم‌انداز احداث کارخانه ۱۳۰ هزارتنی کنسانتره مس و سپس سه هزار تنی کاتد مس، با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و نیز همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی و صنعتی کشور؛ شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر در حال اجراست و این شرکت‌ها سهامداران شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا را تشکیل می‌دهند.

محدوده اکتشافی جانجا در ۲۱۰ کیلومتری شمال زاهدان و در محدوده شهرستان نیمروز واقع شده، این معدن در تراز یک معدن جهانی است، پیش‌بینی می‌شود ذخیره بیش از یک میلیارد تن داشته باشد که می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین معادن در حوزه طلا و مس کشور تبدیل شود.

معدن مس جانجا که از اول آذرماه ۱۴۰۲ شروع به کار کرده زمینه اشتغال را برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم ایجاد می‌کند، این معدن ظرفیت سالانه سه هزار تن مس کاتدی و کنسانتره ۱۳۰هزار تن را داراست و سرمایه ثابت آن ۱۴۴هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال در مساحت ۴۰ هکتار با زیر بنای ۱۷.۵ هکتار زمین توسط شرکت توسعه معادن و صنایع مس جانجا به مدیرعاملی حسین ابراهیمی نسب در حال ساخت است.

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه