متال اکسپرت: قیمت صادرات محصولات طویل ایران کاهش یافت

اصلاح مقررات ارزی و بازگشت " آرام" تولیدکنندگان ایرانی به بازار عراق:

معدن ۲۴:علیرغم فعالیت نسبتاً بهتر به دلیل قوانین بازگشت ارز مطلوب‌تر، اکثر تولیدکنندگان محصولات طویل ایران همچنان در حالت انتظار و مشاهده هستند، با توجه به روزهای پایانی اعمال محدودیت‌های برق در کشور. همزمان، برخی از عرضه‌کنندگان میلگرد با توجه به رقابت بالا با سایر فروشندگان و همچنین تقاضای کلی کند، چه در داخل و چه در خارج، پیشنهادات کمتری را ارائه می‌دهند.

قیمت‌های صادرات میلگرد ایران بسته به عرضه‌کننده بین ۴۶۵ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن EXW قرار دارد، در حالی که در اوایل سپتامبر این قیمت‌ها ۴۷۰ تا ۴۹۰ دلار به ازای هر تن EXW بود. حدود ۱۰۰۰ تن در عراق توسط عرضه‌کننده‌ای واقع در استان قزوین در پایین‌ترین محدوده قیمت به فروش رسید. یک منبع محلی به “متال اکسپرت” گفت: «اگرچه قیمت‌های ۴۹۰ دلار FOB یا ۵۰۰ دلار EXW پیشنهاد شده است، اما پذیرفته شدن آنها در شرایط فعلی غیرممکن است.» ورود محصولات طویل ارزان‌قیمت چینی به عراق نیز فشار بیشتری بر صادرکنندگان ایرانی وارد کرده است.

قیمت مفتول به ۵۰۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن EXW رسیده است، در حالی که در اوایل ماه پیشنهادها به محدوده بالاتر نزدیک‌تر بود.

بازار داخلی محصولات طویل فولادی نیز در بهترین حالت خود نیست. آخرین پیشنهادات میلگرد در ایران به ۲۹,۹۰۰ تا ۳۰,۴۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم (معادل ۶۴۷ تا ۶۵۸ دلار به ازای هر تن EXW) کاهش یافته است، در حالی که هفته گذشته این قیمت‌ها ۳۰,۰۰۰ تا ۳۰,۷۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم (۶۴۹ تا ۶۶۵ دلار به ازای هر تن EXW) بود. یکی از معامله‌گران به “متال اکسپرت” گفت: «تقاضای ضعیف داخلی نیز فشار بیشتری بر قیمت‌های صادرات میلگرد وارد کرده است.»

با ما در یازدهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس همراه باشید.

تهران،  ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳
۰۲۱۸۸۹۹۴۶۸۵/ ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

دیدگاه ها (0)
افزودن دیدگاه