انتظارات بازار از فولاد خراسان در سال۹۷

0 1,244

شرکت فولاد خراسان با سرمایه ۸۰۰میلیارد تومانی و ظرفیت تولید سالانه ۷۶۵ هزارتن شمش فولادی، ۴۴۰هزارتن انواع میلگرد، ۵۵هزارتن انواع نبشی، ۵،۲۷هزارتن تسمه فولادی، ۵،۱۶ هزارتن ناودانی،۱۱هزارتن پروفیل فولادی و ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در ۱۵کیلومتری شمالغرب شهرستان نیشابور قرار دارد .
عملکرد ۹۶:
شرکت مجتمع فولاد خراسان در سال ۹۶ مقدار ۱میلیون ۲۴۴ هزارتن آهن اسفنجی، ۸۴۸هزارتن فولادخام(شمش) و ۵۳۰ هزارتن محصولات سبک ساختمانی (میلگرد) تولید کرده است. سهم شرکت در تولید فولاد کشور در سال ۹۶ در تولید آهن اسفنجی ۷درصد، در تولید فولادخام (بیلت) ۷درصد و در تولید محصولات سبک ساختمانی ۹درصد بوده است.
براساس گزارش انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷ ایران با تولید ۲۰،۵ میلیون تن آهن اسفنجی رتبه دوم تولید دنیا را به خود اختصاص داده است .
فعالیت مهمی در سال ۹۶ در شرکت صورت گرفته از جمله افتتاح کارخانه فولادسازی شماره۲ و بهره برداری عملیاتی از آن در سال ۹۶ ، تولید ۱میلیون ۲۴۴هزارتن آهن اسفنجی و بریکت (واحد احیاء مستقیم یک ، دو و بریکت سازی) تولید ۸۴۸ هزارتن شمش ، صادرات ۱۱۷ هزارتن محصولات سبک ساختمانیو شمش و افزایش ۵۵درصدی نسبت به سال قبل .
برنامه ها و عملکرد شرکت در سال ۹۷ و تحلیل بررسی نرخ ها و مقدار فروش :
شرکت قصد دارد به منظور پایداری و حفظ روند رو به رشد شرکت ۱میلیون ۸۰هزارتن کنسانتره سنگ آهن را تامین کند و همچنین ۵۰۰هزارتن گندله و تامین ۱۲۰هزارتن آهن قراضه .
در روند تولید هم ، تولید ۱میلیون ۵۰۰هزارتن گندله ، ۱میلیون ۴۰۰هزارتن آهن اسفنجی، ۱میلیون ۲۰۰هزارتن فولاد خام و تولید ۵۵۰هزارتن محصولات نهایی با کیفیت مطلوب را در برنامه های اجرایی خود برای سال ۹۷ در نظر دارد .
در پایان سال ۹۶ شرکت ۶۴۴هزارتن محصولات سبک ساختمانی با متوسط نرخ ۱میلیون ۷۰۰هزارتومان به ازای هر تن و به مبلغ ۱هزارو ۱۱۰ میلیاردتومان، ۲۰۰هزارتن آهن اسفنجی با متوسط نرخ ۸۳۴هزارتومان و به مبلغ ۱۶۶میلیارد تومان و ۲۹۷هزارتن شمش با متوسط نرخ ۱میلیون ۷۰۰هزارتومان به مبلغ ۵۲۷میلیارد تومان و مجموعا فروش ۱هزارو ۸۰۰میلیار تومانی را به ثبت رسانده است .
بررسی عملکزد شرکت در سال ۹۷ :
فروردین:
در این ماه شرکت ۳۷هزارو۲۰۰تن محصولات سبک ساختمانی با نرخ ۲میلیون ۲۰۰هزارتومان و به مبلغ ۸۳میلیارد تومان، ۸هزارتن آهن اسفنجی با نرخ ۹۰۰هزارتومان به مبلغ ۷میلیارو ۴۰۰میلیون تومان و ۲۱هزارتن شمش با نرخ ۲میلیون تومان و به مبلغ ۴۵میلیارد تومان به فروش رسانده است . در این ماه ۲۸هزارتن گندله نیز تولید شده است . ۱۳۷میلیارد تومان کل فروش این ماه بوده است .

اردیبهشت :
نرخ های فروش در این ماه کمی رشد داشته است بطوریکه در این ماه ۱۰۴هزارتن محصولات سبک ساختمانی با نرخ ۲میلیون ۳۰۰هزارتومان به مبلغ ۲۴۱ میلیاردتومان، ۸هزارتن آهن اسفنجی با نرخ ۹هزارتومان به مبلغ ۷۷میلیارد تومان و ۴۵هزارتن شمش با نرخ ۲میلیون ۱۰۰هزارتومان به مبلغ ۹۷میلیارد تومان به ثبت رسانده است . در این ماه ۶۸هزارتن گندله نیز تولید شده است . در کل در این ماه ۳۴۵میلیارد تومان فروش به ثبت رسیده است . (رشد ۲،۵ برابری در مبلغ فروش )

خرداد:
فروش شرکت در این ماه رکورد زد و به ۶۲۸میلیارد تومان رسید . در این ماه ۱۶۹هزارتن محصولات سبک ساختمانی با نرخ ۲میلیون ۴۰۰هزارتومان به مبلغ ۴۰۰میلیارد تومان، ۱۱هزارتن آهن اسفنجی با نرخ ۹۰۰هزارتومان به مبلغ ۱۰میلیارد تومان و ۹۷هزارتن شمش با نرخ ۲میلیون ۱۰۰هزارتومان به مبلغ ۲۱۰میلیارد تومان به فروش رسانده است . همچنین ۱۴۷هزارتن گندله نیز در این ماه تولید شده است .
کلا در بورس کالا هم فقط ۲۸خرداد ۲،۲۰۰تن میلگرد با قیمت پایه ۲میلیون ۷۵۰هزارتومان عرضه شد که با تقاضای ۶هزارتنی در قیمت ۲میلیون ۸۰۰هزارتومان معامله شد که این نرخ فروش در بورس کالا بالاتر از نرخ های اعلامی شرکت است !
با توجه به راه اندازی خط تولید جدید در شرکت و افزایش نرخ های فروش و ارز به نظر شرکت می تواند برای سال ۹۷ سود بین ۲۵ الی ۳۶ تومانی را به ازای هر سهم برای سال بعد بسازد.
در جدول زیر تحلیل حساسیت سود شرکت به نرخ های شمش را ملاحظه می کنید .

نویسنده: سینا حمیدی

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.