مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سرمک خبر داد

اولین کارخانه ۳۶۰ هزار تنی کنسانتره سنگ آهن با تکنولوژی جدید در ملایر به بهره برداری می رسد

1 1,505

اولین کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۳۶۰ هزار تن در سال با تکنولوژی جدید اس ال ار ان تا پایان سال راه اندازی می شود.
حسن حسینقلی مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سرمک در گفتگو‌با معدن ۲۴گفت:اولین کارخانه کنسانتره سنگ آهن به ظرفیت ۳۶۰هزار تن در سال به روش SLRNبا سنگ آهن های هماتیتی کم عیار در ملایر تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد:با تغییراتی که در کوره ایجاد کردیم با ترکیبی از گاز و زغالسنگ انرژی مورد نیاز کوره SLRNرا برای احیا سنگ آهن هماتیت کم عیار تامین خواهیم کرد و این طرح برای اولین بار در ایران بعد از مطالعات گسترده عملیاتی شد.
حسینقلی افزود:در این تکنولوژی می توان بعد از پر عیار سازی سنگ آهن هماتیت و رساندن به عیار ۶۸درصد اقدام به تولید گندله و آهن‌اسفنجی کرد ،که شرکت سرمک در آینده برنامه دارد نسبت به احداث یک کارخانه آهن اسفنجی در جوار این معدن اقدام کند.
مدیر عامل شرکت صنعتی و معدنی سرمک گفت:برای احداث یک کارخانه ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در ایران باید ۱۲۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری کرد در صورتیکه با طرح جدید SLRNمی توانیم با ۷۰میلیارد تومان کارخانه مشابه با این میزان ظرفیت ایجاد کنیم.
وی خاطر نشان کرد:بخشی از منابع مالی طرح ۳۶۰هزار تنی کارخانه کنسانتره ملایر با حمایت ۱۵میلیارد تومانی صندوق بیمه معادن و حمایت مهندس بهرامن صورت گرفت که جا دارد از این نهاد دولتی تشکر کرد .
حسینقلی در ادامه افزود:متاسفانه اکتشافات در کشور بر روی ذخایر سنگ آهن بخوبی انجام نشده است و عمق حفاری ها پایین است که باید در این خصوص تدابیری اتخاذ کرد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.