برنامه راهبردی تاصیکو برای حرکت پرشتاب به سمت خلق ارزش

0 204

مدیرعامل شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا، برنامه‌های راهبردی تاصیکو برای حرکت پرشتاب به سمت خلق ارزش را تشریح کرد.

به گزارش معدن ۲۴، هادی کمالی در این زمینه اظهار داشت: تولید و اقتصاد در سال‌های اخیر رقابتی و پرتلاطم بوده است.
وی گفت: پس از جریان توسعه‌ای مبتنی بر منابع در دهه‌های پیشین، در سنوات اخیر الگوهای توسعه به سمت الگوی نوآوری محور و دستیابی به فناوری‌های روز حرکت کرده است.
کمالی ادامه داد: همسو با این تحولات هلدینگ صدر تامین حرکت به سمت فناوری‌های پیشرفته و اکتساب فناوری‌های روز آمد در تولید مواد معدنی پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده است.
وی بیان داشت: در این راستا شتاب دهنده صدر فردا در سال ۹۹ در هلدینگ صدرتامین آغاز به کار کرد.
کمالی تصریح کرد: برنامه اصلی در صدرفردا پاسخ به نیازهای فناورانه شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ صدر تامین است و همسو با تحولات فناورانه بین‌المللی، بهبود در ارتقای فناوری در شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ را دنبال می‌کند تا محصولات کیفی با ارزش افزوده بالاتر خلق کرده و به سمت سودآوری بیشتر حرکت کند.
مدیرعامل شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا خاطرنشان‌کرد: ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی با استفاده از مواد نوین و پیشرفته در دستور کار است، اما فناوری‌های پیشرفته باید منجر به تولید محصولات و مواد پیشرفته شود.
وی تصریح کرد: لیتیوم، نیکل، کبالت و غیره از جمله مواد مورد نیاز بشر در آینده خواهد بود که منابع همه آنها در داخل کشور موجود است. در شرکت صدر فردا ماموریت داریم به سمت تولید این مواد حرکت کرده و آنها را وارد سبد محصولات معدنی کشور کنیم.
کمالی تاکید کرد: در اجرای ماموریت‌ها نگاه ما به توسعه زنجیر ارزش در مقیاس بین المللی است. در این راستا روابطمان را با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها توسعه دادیم، به سراغ جامعه نوآور کشور رفتیم و با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ارتباط خوبی داریم.
وی خاطرنشان کرد: در فراخوان‌ها از افرادی که طرح‌های نوآورانه دارند دعوت می‌کنیم، آن دسته از طرح‌هایی که پتانسیل تبدیل به کسب و کار دانش بنیان دارند را جذب می‌کنیم و خدمات شتابدهی به آنها ارائه می‌دهیم.
مدیرعامل شتاب دهنده دانش بنیان صدر فردا ادامه داد: همچنین تا مرحله تجاری‌سازی با آنها همراهی کرده و پس از اینکه وارد عرصه تجاری شدند، از مجموعه خود خارج می‌کنیم.
وی تاکید کرد: هدف ما این است که دامنه محصولات صدر تامین و همچنین دامنه شرکت‌هایی که ذیل آن فعالیت می‌کنند را توسعه داده و از محصولات سنتی بخش معدن، به سمت محصولات نوین که ارزش افزوده بالاتری دارند حرکت کنیم.
پایان خبر/////

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.