احرامیان: چالشهای تولید، فروش و بازاریابی فولادهای آلیاژی بررسی شود
«بهادر احرامیان» عضو هیئت مدیره انجمن فولاد معتقد است که فولادهای پیشرفته را جایی میتوان تولید کرد که بازاری بتوان برای آن متصور بود؛ به عبارتی بهتر است پیش از هر چیز همه چالشهای تولید، فروش و بازاریابی این محصولات مشخص شود.
وی در گفتوگو با معدن۲۴ افزود: بازار محدودی برای مصرف فولادهای پیشرفته و با ارزش افزوده بالا در کشورمان وجود دارد.
مدیرعامل فولاد یزد گفت: این در حالی است که همه ابتدا به قیمت نگاه می کنند و دم از تولید می زنند، اما باید دانست که فقط این مساله نیست و با مسائل جانبی زیادی مواجهیم.
احرامیان ادامهداد: حتی شرکت فولاد آلیاژی که در چند سال گذشته به سمت تولید فولادهای پیشرفته حرکت کرده است، به دلیل نبود بازار برای محصولات جدیدی، هنوز با تناژ بالایی تولید نمی کند.
وی تاکید کرد: باید در این زمینه با استناد به اعداد و ارقام، بحث های کارشناسی مطرح شود، باید از شعار خارج شد و مشخص کرد چقدر ظرفیت و پتانسیل برای فولادهای آلیاژی و پیشرفته وجود دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن فولاد خاطرنشان کرد: برخی فعالان حوزه فولاد و معدنی طوری در این زمینه سخن می گویند گویی میتوان همه تولیدات فولاد کشور را به آلیاژی و با ارزش افزوده بالا تبدیل کرد، در حالی که این طور نیست و بهتر است پیش از هر چیز همه چالشهای تولید، فروش و بازاریابی این محصولات مشخص شود.
پایان خبر/////