پاسخ مدیر بازاریابی فولاد یزد به صحبت های اخیر جابریان مدیر عامل فولاد روهینا جنوب

0 312

معدن ۲۴:برای جناب جابریان بسیار احترام قائل هستم چون تاجر بسیار خوبی هستن ۵ سال پیش وقتی جهت بازاریابی و شناخت نیاز بازار عراق به انبارهای این کشور مراجعه کردم دیدم به خوبی محصولات ساختمانی را به این کشور عرضه نموده اند ولی در خصوص تولید محصولات صنعتی و الیاژی باید عرض کنم کشورهای تولید کننده این محصولات غالب تولید را در کشور خود مصرف می کنند و در حقیقت خود از کشورهای صنعتی هستند .
در خصوص سرانه مصرف فولاددر هر کشور تنها حدود ۱۳۰ کیلو به محصولات ساختمانی اختصاص دارد حال می بینیم در چین سرانه مصرف حدود ۱۰۰۰ کیلو می باشد حال در این کشور به فرمایش جناب جابریان ۵ تا ۷ درصد محصول الیاژی تولید می نماید کشوری که صنعتی است و خود مصرف کننده این نوع محصولات و هنوز با گذشت حدود ۲۰ سال که از تولید فولادهای صنعتی این کشور می گذرد هنوز خیلی از کشورهای صنعتی و اروپایی مایل به پذیرش محصولات فولادی چین نیستند و این نشان می دهد برند سازی در این حوزه بسیار مشکل است
حال اگر نگاهی به وضعیت صنعت و مصرف فولادهای صنعتی در ایران داشته باشیم (سرانه مصرف حدود ۲۰۰ کیلویی) می بینیم شرایط مساعد نیست مضاف به اینکه به واسطه شرایط تحریمی برند سازی و صادرات بسیار مشکل می باشد
و سرمایه گذاری در این بخش باید کارشناسی شده صورت پذیرد .
به عنوان مثال تا اواسط دهه ۸۰ مفتول های صنعتی و کششی غالبا از چین و اکراین وارد کشور می شدند و با توجه به نیاز داخل و توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در این بخش شکل گرفت تا جایی که در حال حاضر نیاز کشور پایین تر از یک میلیون تن بوده و ظرفیت هشت میلیونی عملیاتی و طرح توسعه را در کشور دارا هستیم (حدود ۲۴ واحد) . علیرغم اینکه نیمی از ظرفیت هنوز به بهره برداری نرسیده است تبعات مازاد تولید و عدم امکان صادرات در این حوزه منجر به نزدیک شدن قیمت این گروه کالایی به محصولات ساختمانی گردیده است .
با تشکر و عرض ارادت

ریحانی مدیر بازاریابی فولاد یزد

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.