مدیرعامل شرکت پایا:

کمبود نیروی انسانی متخصص، مشکل اصلی اکتشافات

0 164

مدیرعامل شرکت مدیریت اکتشاف پایا گفت: در آینده نزدیک با چالش بسیار بزرگ کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش معدن و اکتشافات مواجه می‌شویم.

به گزارش معدن ۲۴ ، امیدرضا محبعلی در دومین کنفرانس تخصصی اکتشاف استیل پرایس افزود: امروز مهندسان مشاور از کمبود نیروی انسانی در این بخش می‌گویند و شاهدیم در دانشگاه‌ها، ورودی رشته معادن کاهش چشمگیری داشته است، اما حتی شاهدیم خانواده‌ها شناخت کافی از مباحث زمین شناسی و معدنی ندارند.

وی ادامه داد: کتاب زمین شناسی دبیرستان جذابیت لازم را برای جلب و جذب دانش آموزان ندارد.

مدیرعامل شرکت پایا تاکید کرد: یکی از وظایف ما حفظ و صیانت از نیروی انسانی است، اما امروز شاهدیم نیروهای متخصص به دنبال رفتن به شرکت‌های بین‌المللی با حقوق‌های بالاتر و دلاری هستند.

وی اظهار داشت: باید به دوران دبیرستان بازگردیم و وزارتخانه‌های صمت و آموزش و پرورش باید کتابی برای زمین شناسی طراحی کنند که انگیزه لازم را در دانش‌آموزان ایجاد کند.

وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت‌هایی که در دانشگاه ایجاد می‌شود باید با بازار کار همتراز شود و به این منظور نیازمند برنامه‌ریزی اصولی و ۵ ساله هستیم.

محبعلی تاکید کرد: باید دستورالعمل‌های پرداختی حقوق و دستمزد به نیروهایی که در منطقه و سایت‌های اکتشافی کار می‌کنند، با نیروهایی که در محیط‌های اداری و ستادی فعال هستند متفاوت باشد، زیرا در غیر این صورت در آینده به مشکل بر خواهیم خورد.

پایان خبر/////

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.