در نشست هم اندیشی «ایمینو» با بنیاد ملی نخبگان مطرح شد

از نخبگان بخش معدن و صنایع معدنی حمایت می شود/ برنامه ریزی برای رویدادهای رقابتی مساله‌محور

0 240

معدن۲۴:نشست هم اندیشی «ایمینو» با بنیاد ملی نخبگان در راستای حمایت از نخبگان و هسته های نوآور و فناور بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

نشست مشترک طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با بنیاد ملی نخبگان با هدف شناخت دقیق چالش‌ها، ظرفیت‌ها و طراحی راهکارها با مشارکت خود جامعه نخبگان بخش معدن و صنایع معدنی برگزار شد.

در این نشست بر برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با نخبگان با هدف شناسایی چالش‌ها، ظرفیت‌ها و طراحی راهکارها تاکید شد. همچنین نسبت به امیدآفرینی در نخبگان و افزایش نشاط علمی به‌ویژه در فضای دانشگاهی و مراکز نوآوری مربتط با بخش معدن تبادل نظر صورت گرفت.

با توجه به ماموریت های ایمینو از جمله تسهیلگری، هم آواسازی، بهم رسانی، تنوع بخشی و تقویت کنندگی اهمیت ایفای نقش بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی مورد تاکید قرار گرفت و در راستای اثربخشی نخبگان و افزایش آگاهی استعدادهای برتر حوزه علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معدن و صنایع معدنی برنامه ریزی شد.

این مرکز نیز با طراحی مدل جایزه سرآمدان نوآوری و فناوری معدن و صنایع معدنی (قرارداد با دانشگاه صنعتی امیرکبیر)، شناسایی چالش‌های شرکت های دانش بنیان معدن و صنایع معدنی (قرارداد با دانشگاه صنعتی شریف-مرکز هوشمندی، تدوین استراتژی ایمینو و ارایه ساختار جدید (قرارداد با دانشگاه مازندران)، دبیری و داوری علمی ایده های اینوماین ۴ (قرارداد با دانشگاه تهران-یونیدرو)، ارایه RFP طراحی زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی کشور و پیشنهاد تشکیلCVC معدنی و ارایه راهکارهای تامین مالی نوآوری بخش معدن با توجه به ظرفیت های ایمیدرو، قانون جهش تولید دانش بنیان و قانون معادن بستر حمایتی از ایده‌های ارزش‌آفرین و کسب و کارهای نوپای بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم کرده است.

در نشست هم اندیشی ایمینو و بنیاد ملی نخبگان همچنین عنوان شد که از سوی ایمینو تاکنون ۱۲ تور و بازدید فناورانه از شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی برای استارتاپ‌ها و اکوسیستم دانش بنیان به منظور آشنایی با چالش های فناورانه و ظرفیت های بالقوه معادن و با هدف ارائه توانمندی‌های تیم‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای مدیران عامل و مدیران معدن با حضور استارتاپ‌های مستقر در ایمینو برگزار شده است.

بنیاد ملی نخبگان نیز با هدف جلوگیری از مهاجرت نخبگان، حمایت هدفمند از نخبگان جوان در راستای حل مسائل کشور و ترویج توانمندی‌های فناورانه ایران در دنیا، شبکه‌سازی میان متخصصان ایرانی در تمام نقاط جهان و انتقال دانش، تجربه و مهارت به نخبگان ایرانی درصدد پیاده سازی سیاست های حمایتی در جامعه نوآور و فناور بخش معدن و صنایع معدنی است.

این سازمان به منظور کمک به شبکه‌سازی میان اساتید برتر و نخبه و زمینه‌سازی برای اثرگذاری آنها در حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور، در قالب طرح شهید بهشتی از تشکیل هسته‌های مسئله محور اعضای هیات علمی حمایت کرده و از نتایج مطالعات آنها در اثرگذاری در حل مسائل مهم کشور پشتیبانی نهادی می‌کند. معرفی نخبگان و استعدادهای برتر برای جذب و همکاری در شرکت های وابسته به معدن، تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز حول مسائل ارائه شده از سوی واحدهای تابعه، معرفی مستعدان و استعدادهای برتر جهت حضور در طرح بورسیه صنعتی کارآموزی و کارورزی، همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی جهت رفع چالش‌های اساسی کشور در قالب طرح هسته‌های علمی مساله‌محور، حمایت از رویدادهای نخبگانی برگزارشده در شرکت‌های تابعه و مراکز صنعتی و معدنی در قالب رویدادهای رقابتی مساله‌محور، برگزاری همایش‌ها و رویدادهای علمی و تخصصی مشترک با ایمینو و معرفی مخترعان و اختراع‌های برگزیده متناسب با حوزه‌های فعالیت مراکز صنعتی و معدنی جهت به‌کارگیری و بهبود فرآیند کسب و کار از مهمترین اهداف مشترک عنوان شده در نشست مشترک با بنیاد ملی نخبگان بود.

با ما در اولین کنفرانس زغال‌سنگ و کک همراه باشید.

تهران،  یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ 

۰۲۱-۸۸۹۸۱۲۰۶  /  ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

منبع ایمینو
ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.