مدیرعامل ذوب آهن:

تولید ۱۸۰ هزار تن ریل در کشور/ برگزاری جشن خودکفایی به زودی

0 60

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار تن محصولات ریلی تولید کرده و تحویل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و متروی کلان‌شهرها داده است.

به گزارش خبرنگار معدن۲۴، «مهدی کوهی» امروز (شنبه) در نشست خبری در جریان نخستین روز از یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل ریلی افزود: آخرین خطوط ریلی که با تولیدات ذوب آهن احداث شده، خط متروی پرند- تجریش بود و همچنین تامین ریل خطوط ریلی پروژه همدان- سنندج، تبریز- ایل گلی- میانه، پروژه خط رشت- کاسپین و میمه- اردبیل نیز توسط ذوب آهن به انجام رسید.
کوهی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان تنها تولیدکننده ریل در کشور است که گواهی ساخت داخل محصولات آن از سوی وزارت صمت اعطا شد و به همین دلیل می‌تواند به صورت ترک تشریفات در پروژه ها حضور یابد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تصریح کرد:‌ ریل های تولیدی این شرکت با بالاترین استانداردهای جهانی تولید می‌شود و راه آهن و مترو به عنون دو مشتری اصلی، از حضور مشاوران فنی خارجی و مشاوران ساخت داخل به منظور آنالیز و ارزیابی محصولات‌مان استفاده می‌کنند.
وی ادامه‌داد:‌ ریل های تولیدی این شرکت با استاندارد «کوتنر» آلمان تولید می‌شود و علاوه بر آن، هر سفارشی که راه آهن و مترو بیاورند، آمادگی تولید داریم. علاوه بر آن اگر محصولاتی نیاز به فناوری و استانداردهای بالاتری داشته باشند، آنها را اخذ خواهیم کرد.
کوهی خاطرنشان کرد:‌ محصولات تولید این شرکت گارانتی دارد و با گارانتی هم تحویل مشتریان می‌شود.
وی اظهار داشت: از سال گذشته ذوب آهن اصفهان استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده است و در صورتی که طرحی در این شرکت‌ها برای نخستین بار اجرایی شود (تشخیص بار اول بر عهده معاونت علمی ریاست جمهوری است)، شرکت های مذکور می‌توانند به صورت ترک تشریفات در پروژه ها وارد شده، از معافیت یا تهاتر مالیاتی استفاده کرده و همچنین از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند.

وی بیان‌داشت: پروژه شهرکرد- شهر مبارکه یکی از کریدورهای کریدور ریلی شرق است که به زودی قرارداد آن را با شرکت زیرساخت منعقد خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اضافه‌کرد: خطوط ریلی چابهار- خاش- زاهدان- مشهد به طول یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر، دیگر پروژه کریدور شرق است که پیمانکار آن قرارگاه خاتم بوده و اکنون نیمی از عملیات ان اجرایی شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته ۱۰۰ درصد پروژه ریلی زاهدان- خاش به انجام رسید و تست سرد آن نیز انجام شد و اکنون مشغول تامین ریل پروژه‌های چابهار- خاش و زاهدان – مشهد هستیم.
کوهی از تولید ریل با آلیاژ سخت به میزان ۲۹۰ تن در سال گذشته توسط ذوب آهن خبر داد که محصول یاد شده تحویل متروی مشهد شد.
وی همچنین اظهار داشت: برای تولید قطعات مکانیکال قطار از جمله چرخ قطار هم اعلام آمادگی کرده ایم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت:‌بیش از ۹۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز ریل و راه آهن و همچنین متروی کلانشهرها بومی سازی شده است و به زودی جشن خودکفایی همه محصولات مورد نیاز راه اهن و مترو را اعلام خواهیم کرد.
وی بیان داشت:‌ این شرکت همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علم و صنعت در خصوص ریل‌های بال پهن دارد، همچنین سال گذشته یکی از قطعات سخت صنعت سیمان را به صورت آزمایشی ساختیم.
کوهی خاطرنشان‌کرد: رعایت الزامات زیست محیطی و عدم آلایندگی آب، خاک و هوا، در دستور کار این شرکت است.
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) تا یکم خرداد ۱۴۰۳، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.
این نمایشگاه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و پنج شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه، هند و جمهوری آذربایجان و بازدیدکنندگان خارجی از ۱۴ کشور خارجی شامل چین، روسیه، ترکیه، هند، قزاقستان، ازبکستان، ویتنام، پاکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، امارات و عربستان برگزار می شود.
در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، رونمایی از بلوکه موتور لکوموتیو GM تولید داخل مدل GT۲۶ داخلی سازی شده و سیستم کنترل میکروپروسوری لوکوموتیو (LCS) داخلی سازی شده انجام خواهد شد.
پایان خبر///////

با ما در اولین کنفرانس زغال‌سنگ و کک همراه باشید.

تهران،  یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳
۰۲۱-۸۸۹۸۱۲۰۶  / ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.