انتقال زغال سنگ روسیه از ایران برای اولین بار

روابط راه آهن ایران و روسیه سیاست کلان شده

0 240

معدن۲۴:یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته، از ۲۹ اردیبهشت ماه تا یکم خرداد ۱۴۰۳، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

امسال در این نمایشگاه، بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی و ۵ شرکت خارجی از کشورهای چین، روسیه، هند و آذربایجان شرکت کرده بودند.

دو کشور ایران و روسیه ورای تعاملات تجاری و سیاسی گسترده، از لحاظ لجستیک در  حال گسترش روابط با یکدیگر و  تعمیق زیر ساخت های ریلی هستند.

سید میعاد صالحی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک‌ در تهران گفت:

در بحث حمل و نقل ریلی بین المللی نکته حائز اهمیت بحث روش ‌های ترانزیت در مسیر مبدا تا مقصد است هرچه بتوانیم این روش‌ها را از گوناگونی خارج کنیم برای سفارش دهنده ترانزیت جذابیت بیشتری ایجاد کردیم، برای مثال اگر باری را ابتدا به صورت زمینی و سپس با روش‌ های دیگر وارد مسیر ریلی کنیم هزینه مازاد حمل و نقل ریلی را به سفارش دهنده تحمیل کرده‌ایم اما اگر بار از همان ابتدا روی واگن قرار بگیرد جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد:

از مسیر ریلی مرز رازی به ترکیه صادرات داریم، همچنین به ترکمنستان، قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان و کشورهایی که به حوزه ریلی ما متصل هستند از مزیت‌ های صادرات و واردات ایران در حوزه ریلی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، روابط راه آهن ایران و روسیه را جزو سیاست های کلان دولت رئیس جمهور شهید دانست و بیان کرد:

راه آهن جمهوری اسلامی ایران ذیل سیاست‌های کلان دولت سیزدهم رابطه بسیار خوبی با راه آهن روسیه دارد و چندین جلسه به روسیه رفتم و مسئول راه آهن روسیه به ایران آمدند و مذاکرات بسیار خوبی داشتیم و تفاهم‌ نامه‌ های خوبی به امضا رسید.

وی تاکید کرد:

این بار توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیمه شده است و همه چیز مهیا است تا جهش خوبی را به لحاظ ترانزیت از مبدا روسیه به مقصد سایر کشورها با استفاده از مسیر ایران مشاهده کنیم.

 

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.