مدیر سرمایه گذاری هلدینگ تاصیکو خبر داد:

انجام مطالعات تولید عناصر همراه زغالسنگ توسط تاصیکو

0 203

معدن۲۴- مدیر سرمایه گذاری هلدینگ صدر تامین (تاصیکو) گفت: مطالعات عناصر همراه زغال سنگ از جمله لیتیم، وانادیوم و گالیوم توسط تاصیکو و شرکت زغال سنگ پروده طبس در دستور کار است.

به گزارش معدن۲۴، «زهرا اصغری» در پنل نخست کنفرانس زغال‌سنگ، کک و الکترود گرافیتی در محل هتل المپیک افزود: استخراج زغال سنگ با خود بیش از ۲۰۰ ماده معدنی و ۸۰ عنصر از جدول تناوبی را می تواند به دنبال داشته باشد.

وی گفت: در سال های گذشته زغال سنگ به عنوان یکی از اصلی ترین منابع تامین انرژی محسوب می شده و امروز سهمی ۲۷ درصدی در تامین انرژی جهان پس از نفت دارد.

اصغری اظهار داشت: فقط در کشور چین سالیانه بیش از ۵ هزار تراوات نیروی برق از زغال سنگ تولید می شود و این رقم در کل جهان بیش از ۱۰ هزار تراوات است.

وی درخصوص تولید عناصر جانبی از زغال سنگ ادامه داد: در جهان، نیمی از این عناصر توسط چین تولید می‌شود و پس از آن کشورهای روسیه، استرالیا و آمریکا به عنوان تولیدکنندگان اصلی این عناصر مطرح هستند.

مدیر سرمایه گذاری هلدینگ تاصیکو درخصوص تغییرات قیمت عناصر همراه زغال سنگ بیان داشت: در سه سال گذشته قیمت عناصری همچون ژرمانیوم و گالیوم صعودی بوده و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ به ۲ برابر نرخ فعلی برسد.

وی به انجام مطالعات درخصوص تولید لیتیم، وانادیوم و گالیوم توسط تاصیکو و شرکت زغال سنگ پروده طبس اشاره کرد.

اصغری، یکی از مشکلات فراروی تولید این ماده معدنی را استانداردسازی و تدوین استانداردهای جهانی برشمرد و گفت: ۷۵ استاندارد در این موضوع وجود دارد و معتقدیم تدوین استاندارد و تدوین طرح جامع می تواند تاثیر خوبی در این موضوع به همراه داشته باشد.

پایان خبر/////

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.