بهره‌برداری از پروژه وایر فولاد آلیاژی ایران تا اوایل سال ۱۴۰۴

0 94

معدن۲۴:پروژه واحد نورد وایر شرکت فولاد آلیاژی ایران تا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

 محمد کمال‌زاده مدیرعامل این شرکت با تأکید بر این موضوع که کارخانه نورد وایر آلیاژی و فولادهای خاص در راستای اهداف استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران و جهت افزایش سبد محصولات و تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی تا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این خط، امکان تولید انواع وایرهای آلیاژی با ظرفیت نهایی ۴۰۰ هزار تن در سال و با قطر ۵ تا ۲۵ میلیمتر و همچنین زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران سرمایه‌گذاری اولیه احداث پروژه وایر را بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون یورو عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه که تأمین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی شامل صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی به شمار می‌آید، تابه‌حال ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

 به گفته محمد کمال‌زاده، برنامه‌ریزی احداث این کارخانه در زمینی به ابعاد ۷۰۰ در ۵۰ متر و در سال ۱۴۰۱ شروع شد و در حال حاضر تقریباً ۵۰ درصد پیشرفت داشته و بر این موضوع نیز تأکید کرد که فناوری این طرح، از تکنولوژی پومیلی ایتالیا که با هزینه ۳۰ میلیون یورو تأمین شده و مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

 مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، مزیت برتری این پروژه را نسبت پروژه‌های مشابه قابلیت تولید انواع گریدهای آلیاژی دانست و افزود: به بهره‌برداری رسیدن این پروژه می‌تواند ارزش‌افزوده بسیار بالایی را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به همراه داشته باشد.

 گفتنی است که وایرهای آلیاژی، دامنه گسترده‌ای از کاربردها از صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.