تقسیم سود ۲۲۸ تومانی در مجمع پروده طبس/ اختلافات بر سر نرخ آتی زغالسنگ

0 175

در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت زغالسنگ پروده طبس (کزغال) عملکرد منتهی به سال مالی ۱۴۰۲ ارائه و در پایان تقسیم سود ۲۲۸ تومانی به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش معدن ۲۴، در این نشست که با حضور اکثریت سهامداران این شرکت برگزار شد، رمضان کریتی مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان دبیر جلسه گزارش عملکرد را ارئه داد.

بر این اساس در گزارش ارائه شده تشریح شد؛ شرکت زغالسنگ پروده طبس به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید زغالسنگ و به عنوان اولین معدن تمام مکانیزه ایران نقش مهمی در صنعت زغالسنگ و فولاد کشور دارد و موفق شده است تا در ۱۰ سال متوالی عنوان بزرگترین تولیدکننده زغالسنگ کشور را کسب کند.
در این راستا باید اشاره داشت که میزان کل زغالسنگ خام سال ۱۴۰۲ در کشور به مقدار ۳.۵۲۹.۰۰۰ تن بوده که سهم کزغال از تولید کشوری ۳۳ درصد و از تولید منطقه ای شهرستان طبس ۵۰ درصد بوده است.

همچنین میزان کل تولید کنسانتره کک شو سال ۱۴۰۲ در کشور به مقدار ۱.۶۹۷.۰۰۰ تن تحقق یافته که سهم کزغال از تولید کشوری میزان ۳۴ درصد و از تولید منطقه ای شهرستان طبس ۵۴ درصد بوده است.

اما ترکیب سهام داران این شرکت عبارت اند از شرکت سرمایه گذاری صدر تامین با ۶۲ درصد، شرکت بین المللی فولاد تجارت دالاهو ۱۷ درصد، گسترش نفت و گاز تامین ۳.۷ درصد و سایرین ۱۶.۴ درصد سهم دارند.

از سوی دیگر در بخشی از این گزارش عنوان شد؛ زغالسنگ یکی از مهمترین منابع تامین انرِژی در جهان است. به رغم پیشرفت های صنعت انرژی و توسعه صنایع تجدید پذیر پیش بینی می شود تا سال ۲۰۴۰ تامین انرژی از زغالسنگ با رشد مناسبی همراه باشد.

در حال حاضر به میزان تقریبی ۱.۷ میلیون تن کنسانتره در کشور تولید می شود که حدود ۶۲ درصد از این تولید ملی سهم منقطه معدنی طبس است. شرکت زغالسنگ پروده طبس به طور متوسط حدود ۵۴ درصد تولید منطقه ای و ۳۹ درصد تولید کشوری را به خود اختصاص داده است. عمده ذخایر زغالسنگ ایران در چهار منطقه طبس، البرز مرکزی، کرمان و البرز شرقی وجود دارد که بیش از ۷۶ درصد ذخایر کشور در پهنه زغالی طبس قرار گرفته است.

اما منطقه پروده ۴ بر اساس گسل های موجود به بلوک های مختلف تقسیم شده که بلوک ۶ پروده ۴ با وسعت حدود ۱۴ کیلومتر مربع و بلوک های اطراف آن با وسعت حدود ۴۵ کیلومتر از طریق مزایده در اختیار شرکت زغالسنگ پروده طبس قرار گرفته است.

در بخشی از این نشست که به سئوالات سهامداران اختصاص داشت موضوع نرخ زغالسنگ و چشم انداز آن برای سال مالی و اقدامات شرکت پروده طبس برای رایزنی برای افزایش مورد بحث قرار گرفت.

در پایان گزارش حسابرس ارائه شد و در در نهایت تقسیم سود ۲۲۸ تومانی به ازای هر سهم تعیین شد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.