سبزپوشی بازار سرمایه یک روز پس از اعلام نتایج تایید صلاحیت انتخابات ریاست جمهوری

0 95

معدن ۲۴- بررسی نقشه بازار بعد از خان اول انتخابات در روز جاری (دوشنبه، ۲۱ خرداد ماه) نشان دهنده سبزپوشی عمده بازار است و به نظر می رسد برخی اقدامات در پیش گرفته شده از سوی دولت و اخبار مثبتی که به گوش می رسد، به این روند منجر شده است.
یک کارشناس بورس در گفت‌وگو با معدن۲۴گفت: مهمترین دلیلی که سبب شرایط بهتر بازار شده، موضوع تغییر سیاست های دولت در زمینه نرخ بهره است.
«دارابی» افزود: در چند روز گذشته صحبت های متعددی درباره احتمال کاهش نرخ بهره بانکی و وعده و وعیدهای متعدد در این زمینه مطرح شده است.
دارابی ادامه داد: همچنین طی جلسه اخیر بازار سرمایه با آقای قالیباف رئیس مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری، برداشت اولیه این است که سیاست قالیباف تقویت تولید است و وی خواستار رفع موانع و مشکلات پیش روی صنعت است.
وی اظهار داشت: بر این اساس به نظر می رسد که شرایط کنونی به نفع بازار سرمایه است.
این کارشناس بورس گفت: اگر دامنه نوسان در شرایط فعلی در حد همان ۲ درصد باقی بماند به نفع بازار است.
وی اضافه کرد: ما مشکلات متعددی در بازار داریم که بخش عمده آن ناشی از بازارگردانی و وضعیت خاص آن است، به طوری که بازار از ثبات لازم برخودار نیست و همین مساله بازار را دستخوش نوسانات شدیدی کرده است؛ لذا حفظ دامنه نوسان ۲ درصدی برای کل امسال می‌تواند موثر باشد.
دارابی همچنین درخصوص تاثیر تزریق خبرهای مثبت پالایشی و خودرویی اظهار داشت:‌به نظر می رسد دولت به کل در حال تجدیدنظر در برخی مسائل است و آقای مخبر به ویژه در مباحثی همچون قیمتگذاری دستوری، پالایشگاه ها و بانک‌ها در حال تجدیدنظر است و همین اخبار بر روند مثبت بازار تاثیرگذار شده است.
پایان خبر/////

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.