اتحادیه اروپا خواستار ادامه روند سرمایه گذاری در معادن شد

0 81

معدن ۲۴:ولفگانگ نیدرمارک، عضو هیئت اجرایی فدراسیون صنایع آلمان گفت که اروپا در معرض خطر از دست دادن منابع مهم مواد معدنی است، زیرا به جای سرمایه گذاری در معادن بیشتر، استخراج از معادن را متوقف می کنند.

وی اظهار داشت که تقاضای فزاینده ای در سطح جهان برای مواد معدنی مانند لیتیوم، نیکل و کبالت و همچنین کمبود ساختاری عرضه برای اکثر فلزات حیاتی مورد نیاز جهان برای انتقال انرژی سبز وجود دارد.

نیدرمارک تاکید کرد که اروپا برای مواد معدنی مورد نیاز خود به شدت به مناطق دیگر وابسته است و این بدان معناست که هنگام تامین این مواد با هزینه های بالاتری نیز مواجه است.

وی با اشاره به اینکه وابستگی ما به بسیاری از مواد خام معدنی از چین در حال حاضر بیشتر از نفت خام و گاز طبیعی روسیه است، افزود: برای اروپا مهم است که تنوع مواد خود را از کجا تامین کند تا یک کشور این کار را انجام دهد. تمام قدرت را در زمینه تامین بازار جهانی در اختیار نداشته باشد.

ما باید از خود در برابر باج گیری محافظت کنیم. و ما باید کنترل بیشتری بر موادی که اساس اقتصاد و [عملکرد] جوامع ما را تشکیل می‌دهند، به دست آوریم.

وی افزود: طرح های متنوع سازی باید شامل تنوع بخشی به واردات و همچنین استخراج معدن داخلی و فرآوری بیشتر مواد خام در اروپا باشد. یک استراتژی برای ایجاد یک اقتصاد دایره ای برای بازیافت و استفاده مجدد از آن مواد نیز مورد نیاز بود.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.