تقسیم سود سود ۸۰ ریالی در مجمع تجلی/ پیشروی در پروژه های عناصر نادر خاکی

0 96

در مجمع عمومی عادی سالیانه شکت تجلی توسعه معادن و فلزات که با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد تقسیم سود ۸۰ ریالی به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش معدن ۲۴، در این مجمع که با حضور ۹۴ درصدی سهام داران همراه بود، در ابتدا مرتضی علی اکبری مدیرعامل شرک تجلی و دبیر مجمع گزارشی را از عملکرد شرکت در سال مالی ۱۴۰۲ ارائه داد.

در این راستا اهم اقدامات انجام شده تجلی در سال گذشته شامل؛ بررسی ۴۰۰۰ محدوده معدنی در کمیته فنی و معدنی و تملک محدوده های برتر، بررسی بیش از ۲۰ مورد گزارش های اقتصادی و مالی، تحقیق و تهیه گزارش سرمایه گذاری در معادن، بررسی بیش از ۱۰ مورد پیشنهادی ارائه شده جهت سرمایه گذاری از طرف سازمان ها و ارگان های حقیقی و حقوقی، بررسی و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، مشارکت و سرمایه گذاری در معادن جدید، کنترل کمی فعالیت های ۱۱ پروژه مطابق با فرآیند اجرا و برنامه و … می شود.
گفتنی ست سهام داران اصلی تجلی شامل ومعادن با ۵۷ درصد، چادرملو ۱۷ درصد، گلگهر ۱۵ درصد و سایر ۱۱ درصد می شود.

هدف این شرکت این بوده است که با مشارکت و جمع آوری نقدینگی آحاد جامعه یکی از برترین، بزرگترین، ارزش آفرین ترین سرمایه گذار در حوزه معادن، فلزات و عناصر کمیاب و حیاتی باشد.

همچنین چشم انداز تجلی عبارت است از اینکه این شرکت بزرگترین سرمایه گذار، ارزآفرین، تولیدکننده و صادرکننده در زنجیره فلزات آهنی و غیر آهنی، عناصر نادر خاکی و سایر عناصر ارزشمند در بین سه شرکت اصلی و برتر ایران باشد.

از سوی دیگر اهم فعالیت های تجلی سرمایه گذاری و مشارکت در پروژهای مختلفی از جمله تکمیل زنجیره فولاد، حوزه عناصر نادر خاکی و استراتژیک، حوزه عناصر غیر فلزی، شناسایی و ثبت محدوده های معدنی، اکتشافات عمومی و تفصیلی، بهره برداری از معادن، تامین مالی پروژه ها، پروژه های منتخب و پروژه های زیر ساخت بوده است.

اما علی اکبری در خصوص پروژه‌های شرکت فولاد سرمد توضیح داد: پروژه ۶۰۰ هزار تنی فولاد که یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فولاد کشور است و برآورد می‌شود در ابتدای سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد. پروژه ۱.۲ میلیون تنی آهن اسفنجی که احتمالاً تا پایان سال ۱۴۰۳ بتواند تولید آزمایشی را آغاز کند. پروژه ۴۵۰هزار تنی کلاف ‌سازی که پیشرفت قابل ملاحظه‌ ای داشته و به افتتاح نزدیک است و می‌تواند سودآوری موثری برای شرکت داشته باشد. همچنین پروژه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره سنگ آهن شرکت فولاد شرق خراسان می‌تواند تا پایان سال ۱۴۰۳ به تولید آزمایشی برسد. پروژه ۱.۶ میلیون تنی آهن اسفنجی شرکت صنایع فولاد کردستان ۴۱درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان ۱۴۰۴ به بهره‌برداری خواهد رسید.
علی اکبری با اشاره به دیگر پروژه های تجلی گفت: پروژه ۹۲۰هزار تنی گندله سنگ آهن شرکت صبا امید غرب خاورمیانه ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد. برآورد می‌شود پروژه ۱.۷۲ تنی آهن اسفنجی ستاره سیمین هرمز که ۳۸درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد. پرتفوی محدوده‌های معدنی شرکت شامل عناصر نادر خاکی، عناصر استراتژیک و پلی متال و فلزات رنگین است. در حوزه عناصر خاکی، پنج معدن کشف و دو فقره پروانه بهره‌برداری دریافت شده است. کارخانه پایلوت به ‌منظور فرآوری عناصر نادر خاکی در حال احداث و پروانه اکتشاف برای سه محدوده در مرحله استعلام از ارگان‌های ذی ربط است.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.