رشد ۲۹ درصدی درآمد عملیاتی فولاد هرمزگان/ پیشروی ۲ طرح توسعه ای

0 77

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب با مشارکت ۹۵.۳۵درصد از سهامداران برگزار شد.
به گزارش معدن ۲۴، صنعت فولاد سال گذشته و امسال با چالش قطعی‌های مکرر برق و گاز مواجه شد.
عطالله معروف خانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان جنوب در این مجمع طی اظهاراتی گفت: ۵۵ روز در سال ۱۴۰۲ برق قطع شد و نزدیک به ۲ همت از کاهش انرژی ضرر و زیان دیدیم. اخیراً هم برق قطع شده و شرکت تنها شب‌ها کار می‌کند. ۴۵ روز هم قطعی گاز داشتیم.

او ادامه داد: با تولید ۱.۵ میلیون تن اسب، ۱۳درصد اسلب داخلی را تأمین می‌کنیم. برنامه تولید اسلب‌های مورد استفاده در ورق ‌های خاص را داریم. درآمدهای عملیاتی گروه با ۲۹ درصد رشد به ۲۹۷.۲۳۱.۲۹۰ میلیون ریال، سود عملیاتی با افت ۱۵ درصدی به ۵۱.۷۴۸.۰۴۰ میلیون ریال و سود خالص با افت ۳۴ درصدی به ۳۷۳۳۱.۷۳۱ میلیون ریال رسیده است.

معروفخانی تصریح کرد: درآمدهای عملیاتی شرکت با ۲۹.۶۷درصد رشد به ۲۹۴.۶۳۴.۸۶۳ میلیون ریال، سود عملیاتی با افت ۱۵.۱۶درصدی به ۵۰.۹۵۲.۰۱۲ میلیون ریال و سود خالص با افت ۳۴.۶۸درصدی به ۳۵.۸۳۵.۶۱۶ میلیون ریال رسیده است.

مدیرعامل شرکت هرمزگان جنوب اضافه کرد: کاهش سود خالص ناشی از اثرگذاری قطعی گاز، خرید آهن اسفنجی با قیمت بالاتر از قیمت تمام‌شده تولید و کاهش حدود ۱۵۰هزار تنی تولید محصول اصلی شرکت است. در این سال مالی ۱.۳۹۴.۳۸۴ تن تختال و ۱.۵۵۳.۲۳۱ تن آهن اسنفجی تولید شده است. دستیابی به جایگاه دومین تولیدکننده فولاد در جنوب با افزایش تولید به ۵ میلیون تن آهن اسنفجی و ۳.۲ میلیون تن فولاد خام با گرایش صادراتی، چشم‌انداز شرکت است.

او افزود:‌ طرح‌های توسعه شرکت شامل احداث مدول سوم آهن‌سازی با ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، احداث واحد تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰هزار نرمال متر مکعب و پروژه افزایش ظرفیت سیلوهای آهن اسفنجی و احداث ایستگاه گاز شماره دو هستند. دو طرح مدول یکی در خود هرمز و دیگری در شرکت زیرمجموعه صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز در دست اجرا است که با تولید آن‌ها و کاهش نیاز به خرید آهن اسفنجی، سود خوبی به دست خواهد آمد.
گفتنی ست در پایان این مجمع، با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۵۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.