گام های ضروری برای سرعت گیری پروژه آرتاویل

0 93

در بازدید استاندار اردبیل از پروژه آهن و فولاد آرتاویل تاکید شد که همکاری همه‌جانبه و پیگیری دولت و سایر دستگاه ها برای تسریع روند پروژه آرتاویل ضروری است.  

به گزارش معدن ۲۴، سید حامد عاملی استاندار اردبیل به همراه جمعی از هیات همراه از پروژه آهن و فولاد آرتاویل بازدید کردند. این بازدید با همراهی محمد مهدی مستقیمی، مدیرعامل شرکت ایریتک و محمد علی عزیزمحمدی، مدیرعامل شرکت آهن و فولاد الماس آرتاویل انجام شد و در جریان آن، روند پیشرفت‌های اخیر پروژه مورد بررسی قرار گرفت. 

همچنین پس از برگزاری بازدید، جلسه‌ای با هدف ارائه گزارش از روند پیشرفت پروژه و همچنین چالش‌های آن تشکیل شد که طی این جلسه، مستقیمی بر اهمیت دو موضوع تامین مالی و ترخیص به موقع تجهیزات به عنوان دو چالش مهم پروژه تاکید کرد. 

همچنین در جلسه مذکور، علی‌بیگی، مدیر پروژه فولاد آرتاویل با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها و تامین نیازهای زیربنایی پروژه شامل برق، آب و گاز و همچنین تامین ارز مورد نیاز اشاره و بر ضرورت تسریع راه‌اندازی پروژه تاکید کرد. 

در پایان جلسه عاملی، استاندار اردبیل، ضمن اشاره بر اهمیت چندجانبه پروژه آرتاویل، قول مساعدت و همکاری همه‌جانبه دولت و استانداری اردبیل را با هدف تسریع پروژه و رفع چالش‌های مطروحه اعلام داشتند. 

برگزاری این بازدید و جلسات پیگیری نشان از تعهد مسئولان دولتی و استانی به توسعه صنعتی استان اردبیل، حمایت از پروژه‌های بزرگ و حل مشکلات این پروژه‌ها دارد. در واقع هموار شدن مسیر رشد صنعتی کشور، مستلزم شکل‌گیری یک همکاری و پیوند میان دولت، بخش خصوصی و نهادهای سرمایه‌گذاری است و این بازدید را می‌توان مصداق بارزی از شکل‌گیری این همکاری تلقی کرد. 

گفتنی است پروژه آهن و فولاد آرتاویل یکی از ۴۸ پروژه پیشران اقتصادی کشور است که با به بهره‌برداری رسیدن آن ۱.۱ میلیون تن به ظرفیت آهن اسفنجی کشور افزوده می‌شود.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.