نحوه تهیه طرح‌های اکتشافی، بهره‌برداری و گزارش پایان عملیات اکتشاف اعلام شد/ منع کارشناسان سازمان صمت

0 101

«رضا محتشمی پور» معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در نامه‌ای به سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان منطقه آزاد ارس و سازمان منطقه آزاد ماکو، نحوه تهیه طرحهای اکتشافی بهره برداری و گزارش پایان عملیات اکتشاف از سوی کارشناسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استانها و وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام‌کرد.

به گزارش معدن۲۴، در این نامه آمده است: با عنایت به اینکه فرآیندهای مترتب بر مجوزهای معدنی، پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و اجازه برداشت، حسب مورد نیازمند تهیه و ارایه طرح و یا گزارش پایان عملیات اکتشاف توسط متقاضیان و یا دارندگان مجوزهای معدنی یاد شده می باشد که میبایست توسط اشخاص دارای مجوز صلاحیت نظام مهندسی معدن در حدود صلاحیت و ظرفیت پروانه اشتغال تهیه شود.
لذا مقتضی است دستور فرمایید هیچکدام از کارکنان رسمی پیمانی و قراردادی و کلیه کارکنانی که تحت هر عنوان رابطه استخدامی با آن اداره کل و شرکتهای تابعه وزارت متبوع را دارند حق اینگونه فعالیت تهیه و با مشارکت در تهیه طرح و یا گزارش پایان عملیات اکتشاف در استان محل خدمت خود را نداشته و اصولاً طرحی که توسط این گونه افراد تهیه میشود از این تاریخ نباید پذیرفته شود.
همچنین مراتب فوق مشمول کارکنان وزارت صنعت معدن و تجارت نیز می گردد.
ضمناً متقاضیان و دارندگان مجوزهای معدنی میبایست در انتخاب طراح و نویسندگان طرح از بین اشخاص ذی‌صلاح مطابق ضوابط صورت گیرد و اگر گزارشی دال بر هدایت متقاضیان به اشخاص خاص برسد حتماً با آنها برخورد خواهد شد.
بدیهی است مسئولیت حسن اجرای این دستور العمل بر عهده مدیر کل صنعت معدن و تجارت استان بوده و در صورت هر گونه قصور و کوتاهی با عاملین ذیربط برخورد قانونی صورت می پذیرد.
پایان خبر//////

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.