گل گهر منحصر به فرد می شود

0 94

در جلسه مجمع عمومی شرکت گل گهر گزارش عملکرد یکساله این شرکت ارائه و در نهایت با تصویب صورت های مالی به ازای هر سهم ۳۸ تومان تخصیص سود انجام شد.  

به گزارش معدن ۲۴، ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت گل گهر در ابتدای این مجمع توضیح داد: تاثیر اکتشافات گل گهر ظرف ۴ سال آینده دیده خواهد شد. در زنجیره فولاد ورق ۳ میلیون تنی طی ۱۲ ماه آینده آماده می شود. همچنین در تنوع بخشی کسب و کارها در حوزه مختلف مس و طلا پروانه هایی به نام گل گهر است.  

او افزود: به روزترین ناوگان حمل و نقل نوسازی ناوگان طی یکسال اخیر تکمیل شد. در زمینه زیرساخت های انرژی نیز دو خط گازی ایجاد کردیم که اگر یکی از آن ها قطع شود گاز گل گهر از خط دوم تضمین خواهد شد. در حاکمیت شرکتی و کنترل داخلی نقش هلدینگی گل گهر پیگیری می کند.  

عتیقی با اشاره به برخی آمارهای رشد در شرکت گل گهر گفت: تناژ فروش داخلی مان  ۱۸ درصد رشد داشته است و فروش محصولات مان بیش از ۱۸ درصد رشد کرده است. امیدواریم با توازن سیستم گندله قیمت بهتری را برای این محصول در آینده داشته باشیم. اما در شرکت اصلی درآمد عملیاتی ۶۸ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ سود شرکت بوده است که نشان دهنده رشد ۵۵ درصدی است. در درآمد عملیات تلفیقی دیگر ۱۰۱ همت سود عملیاتی داشته است. در بحث عملیات مالی نقطه قوت شرکت دارایی غیر جاری است که به ۶۴ همت رسیده و ۵۳ درصد رشد کرده است.  

اما در بخش های دیگری از این مجمع که با حضور بیش از ۹۰ درصدی سهام داران همراه بود نکاتی دیگری مطرح شد که به این شرح است: ١.۵ میلیون تن کنسانتره  ١۴٠٢ تولید شده که ١٣درصد رشد داشته است. همچنین تولید ١٢ میلیون تن تولید گندله نیز ثبت شده است. همچنین ٣.٩میلیون تن تولید آهن اسفنجی تولید شده که رشد ٢٢ درصدی داشته است. در تولید آهن اسنفجی رتبه دوم و در تولید شمش فولاد رتبه دهم کشور را داشته و ٨٢ میلیون تن باطله‌برداری انجام شده است. برنامه‌های توسعه‌ای نیز در محورهای اکتشافات، تکمیل زنجیره فولاد، تنوع‌بخشی در کسب و کار، عملیات معدن‌کاری، توسعه زیرساخت‌های انرژی و توسعه زیرساخت مدیریتی را در دست اجرا است. فروش محصولات با رشد ٨ درصدی به ١۴.٣٠٠ میلیون تن رسیده است.   

به گفته عتیقی، مدیرعامل گل گهر در حال حاضر بالای ٩٣درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه توسعه آهن و فولاد  صورت گرفته و تا پایان سال مراحل نصب تمام و در نیمه اول سال ١۴٠۴ محصول عرضه می‌شود. با توجه به تکنولوژی خاص، پیش‌بینی می‌کنیم که در بازارهای خارجی استقبال خوبی شود. همچنین مذاکرات برای صادرات یک تا ١.۵ میلیون تن محصول ورق در جریان است.  پیش‌بینی می‌کنیم که این واحد در ١۴٠۶ به ظرفیت کامل برسد. 

به گفته عتیقی، در صورتی که توسعه آهن و فولاد گل گهر به تولید ٣ میلیون تنی برسد،  ۶٠ همت فروش پیش‌بینی شده است. عرضه این شرکت در بورس تصویب شده و در جریان است. ظرف یک سال تا ١۵ ماه آینده و زمانی که بازار وضعیت مناسبی داشته باشد، عرضه می‌شود. امیدنامه آن تهیه و بارگذاری شده است.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.