رشته های دانشگاهی معدن کرمان بدون دانشجو شد!

0 87

معدن ۲۴:استاندار کرمان گفت: غفلت از آموزش نیروی انسانی در استانی که نیمی از ظرفیت‌های معدنی کشور را دارد، موجب شده تا رشته‌های دانشگاهی مرتبط و ضروری با بحث معدن بدون دانشجو باشند.
محمدمهدی فداکار در بیست و دومین اجلاس سالانه هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن به میزبانی استان کرمان، اظهار کرد: اینکه بگویم چاه‌های نفت را ببندیم و با معدن کار کنیم، سخن گزافی نیست.
وی در ادامه افزود: ظرفیت معادن در کرمان می‌تواند کشور را بی‌نیاز کند که تحقق این امر به هم‌افزایی نیاز دارد.
فداکار بیان کرد: کرمان در برخی مواد معدنی از جمله مس و تیتانیوم، ممتاز و منحصر بفرد است.
استاندار کرمان تاکید کرد: جا دارد این ظرفیت معدنی شناخته شود و تصمیمات و اقدامات مؤثر در مورد آن گرفته شود.
استاندار کرمان گفت: زنجیره فولاد از معدن تا تولید ورق در استان کرمان وجود دارد.
فداکار با تاکید بر اینکه سلسله ترتیب‌ها بعضاً مانع توسعه شده است، تصریح کرد: مجامع شرکت‌ها در حال برگزاری است و عمدتاً همه سود شرکت‌ها را تقسیم می‌کنند، درحالیکه این بدترین کار است و شرکت برای طرح‌های توسعه گرفتار می‌شود.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: تکمیل زنجیره ارزش و صنایع پایین دستی، باید مطالبه دائمی متصدیان حوزه معدن در بخش غیردولتی قرار گیرد.
وی ادامه داد: مس سرچشمه بعد از ۵۰ سال معدن‌داری، اکنون بخش مفتول را راه‌انداخته در حالی که بخش خصوصی در مدت زمان ۱۰ سال این کار را انجام داده است.
وی به اقدام استان در اتصال شرکت‌های بزرگ و کوچک معدنی و صنعتی اشاره کرد و افزود: شرکت‌های بزرگ را مکلف کرده‌ایم که نیازهای خود را از تولیدات داخلی و صنایع استان تهیه کنند تا به اشتغال خرد کمک شود.
فداکار افزود: از سوی دیگر ممانعت از فشار نابجا بر شرکت‌های بزرگ را مدنظر قرار داده‌ایم که غیراقتصادی و زیان‌ده نشوند.
وی سپس آموزش نیروی انسانی در حوزه معدن را یک ضرورت برشمرد و خاطرنشان کرد: استان کرمان در حوزه حفاری نیروی متخصص نداشت، بنابراین آموزش نیرو آغاز شده و بلافاصله جذب شرکت‌ها می‌شوند.
فداکار اظهار کرد: از آموزش نیروی انسانی، در استانی که نیمی از ظرفیت‌های معدنی کشور را دارد، غفلت شده است.
استاندار کرمان در پایان تاکید کرد: به همین دلیل در استان کرمان رشته‌های دانشگاهی مرتبط، اثرگذار و ضروری با بحث معدن بدون دانشجو هستند.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.