ثمرات بزرگترین پروژه صنعت طلا در شرق کشور برای تاصیکو

0 112

معدن۲۴: کارخانه استحصال طلای تفتان با ظرفیت اولیه تولید سالیانه ۴۲۳ کیلوگرم طلا در فاز اول و افزایش ظرفیت به ۱۰۲۰ کیلوگرم تولید سالیانه شمش طلا در فاز دوم و در افق ۱۴۰۴، احداث شده است.
دوشنبه یکم مرداد ماه ۱۴۰۳ کارخانه استحصال طلای تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان، رسما باحضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح شد. آیین افتتاح کارخانه استحصال طلای تفتان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.
در مراسم برگزار شده در کارخانه استحصال طلای تفتان داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، علی کرد نماینده مردم خاش و نصرت آباد و میرجاوه و کورین، علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان در مجلس شورای اسلامی، نادری مدیرعامل صدرتامین، اعضای هیات مدیره صدرتامین، نوری مدیرعامل و اعضای هیات مدیره توسعه معادن پارس تامین و سایر مسولین ارشد استان حضور داشتند.
این پروژه تا به امروز بزرگترین صنعت طلا در شرق کشور بوده است که اثرات بلند مدتی در سطح منطقه‌ای و ملی را برجای خواهد گذاشت.
احداثِ کارخانه استحصال طلای تفتان که با مهندسی و تجهیزات بومی و در مدت ۲۰ ماه احداث و تجهیز شده است در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و نخستین آتشباری خوراک کارخانه و پس از آن تست گرم بعد از نصب تجهیزات و سازه های صنعتی در زمستان ۱۴۰۲ صورت گرفت و نهایتا این پروژه در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.
کارخانه استحصال طلای تفتان با ظرفیت اولیه تولید سالیانه ۴۲۳ کیلوگرم طلا در فاز اول و افزایش ظرفیت به ۱۰۲۰ کیلوگرم تولید سالیانه شمش طلا در فاز دوم و در افق ۱۴۰۴، احداث شده است.
احداث کارخانه استحصال طلای تفتان با سرمایه گذاری هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) بعنوان راهبردی ترین هلدینگ تخصصی سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنیِ فلزی و غیر فلزی و از هلدینگ های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است، با رویکرد ایفای نقشِ‌محوری در توسـعه و تحول معدنی، و بهبود کیفیت زندگی مردم منطقه، سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه‌ احداث کارخانه استحصال طلای تفتان را در اولویت قرار گرفت و توسط شرکت توسعه معادن پارس تامین، بازوی اجرایی هلدینگ اجرایی شد.
اشتغال حاصل ازورود این صنعت به منطقه، در استان سیستان و بلوچستان بطور کلی ۱۵۰۰ شغل بصورت مستقیم و غیر مستقیم بوده است که در مراحل اولیه با اولویت شایسته‌گزینی و جذب نیروی بومی و به طریق آزمون استخدامی، مصاحبه تخصصی و در مرحله آخر برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی بصورت تئوری و عملی صورت گرفته است.
لازم به ذکر است در مرحله بعدی طرح توسعه ی طلا در این استان طراحی کارخانه فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت تولید ۵ تن شمش طلا می باشد که آغاز شده است و در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری خواهد رسید و در مرحله دوم نیز با ظرفیت تولید ۵ تن شمش در سال در افق ۱۴۰۹ دنبال می شود.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.