ذوب آهن تا دو سال آینده از زیان خارج می‌شود

0 134

بخش اول مصاحبه مهدی کوهی با معدن۲۴

معدن ۲۴ – مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: امسال و با برگزاری مجمع عمومی با سهامداران، زیان انباشته شرکت از ۵.۸ همت به ۴.۱ همت کاهش یافت که به معنای سوددهی ۱.۷ همتی است و در برنامه داریم ظرف دو سال آینده شرکت را زیان خارج کنیم.

“مهدی کوهی” در گفت‌وگو با خبرنگار سایت خبری- تحلیلی معدن ۲۴ افزود: پروژه‌های تصفیه خانه مرکزی و الف ۱ تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت: در نظر داریم خرید پساب به عنوان خوراک ورودی تصفیه خانه مرکزی را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم و علاوه بر آن در تامین آب از خلیج فارس و دریای عمان سرمایه‌گذاری و مشارکت کردیم.
کوهی بیان داشت: از سال گذشته سه طرح را برای ذوب آهن در یک برنامه سه ساله پیش‌بینی کردیم که نخستین آن اصلاح ساختار مالی است.
وی ادامه داد: با انجام تجدید ارزیابی دارایی‌ها از محل طبقه زمین رشد ۸۴۲ درصدی افزایش سرمایه به ثبت رسید و سرمایه ثبت شده ما از ۶ به ۶۰ همت افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: امسال افزایش سرمایه از محل آورده و مطالبات را در برنامه داریم و پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ همت آورده برای شرکت داشته باشد.
وی اضافه کرد: برنامه دوم ما اصلاح ساختار تولید است که به دو شیوه آن را دنبال می‌کنیم.
کوهی توضیح داد: در شیوه نخست سعی کردیم مواد اولیه پایداری را برای ذوب آهن تامین کنیم. تامین زغال داخلی از سال گذشته در شرکت فرآورده طبس انجام می‌شد که بزرگترین شرکت زغال کشور محسوب می‌شود، اما اکنون با اورهال ناخواسته‌ای مواجه است.
وی تاکید کرد: با توجه به این که بنای ما حمایت از تولید داخل و کاهش واردات است، امیدواریم در سال جاری ظرفیت بیشتری از زغال مورد نیاز از داخل بتوانیم تهیه کنیم.
کوهی به بهره‌برداری از معدن ققنوس در بحث سنگ آهن اشاره کرد که سال گذشته یک میلیون تن اجازه بهره‌برداری داشتیم و امسال به دنبال اخذ موافقت وزارت صمت برای برداشت ۱.۵ میلیون تنی از آن هستیم.
وی یادآور شد: برای تولید با ظرفیت ۳.۶ میلیون تن، نیاز به ۵.۷ میلیون تن سنگ درشت‌دانه و ریزدانه و یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن کنسانتره زغال داریم.
کوهی تاکید کرد: بر این اساس دست خود را برای حمایت به سوی معاونت معدنی وزارت صمت و ایمیدرو دراز می‌کنیم که امیدواریم اجابت شود و کمک کنند تا قدیمی‌ترین صنعت فولاد کشور با ظرفیت اسمی خود کار کند.
وی عنوان کرد: ما اصلاحاتی در تولید انجام دادیم و نرم مصارفمان که بالا رفته بود را با کمک مشاوران روس و ترک کاهش و تغییر دادیم و موفق شدیم مصرف کک را از ۶۰۰ کیلوگرم به ۴۸۰ کیلوگرم در هر تن کاهش دهیم ‌ که همین مسئله کاهش نرخ تمام شده را به دنبال داشته و در خرید مواد به ما کمک می‌کند.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: در همین راستا سعی کردیم ضایعاتمان را از ۸ درصد به ۴.۵ کاهش دهیم و کنترل کنیم که استاندارد آن ۳ درصد است و امیدواریم در کاهش بیشتر آن موفق شویم.
وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اسمی کوره‌ها گفت: در این راستا ضمن کاهش خرسک‌ها در کوره‌ها، امسال موفق شدیم سه مورد از پروژه‌های اصلیمان را در راستای استفاده از ظرفیت تولید افتتاح کنیم که روز سی‌ام تیر ماه گذشته آنها را با حضور وزیر کار افتتاح کردیم.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.