نمره قبولی تاصیکو در سال مالی ۱۴۰۲ /تقسیم سود ۹۵ تومانی

0 77

در مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ صدر تامین، ضمن تصویب صورت های مالی در پایان به ازای هر سهم تقسیم سود ۹۵ تومانی تصویب شد.

 به گزارش معدن ۲۴، در ابتدای این مجمع گزارشی از عملکرد هیات مدیره هلدینگ در سال مالی گذشته ارائه شد.

بر اساس این گزارش، هلدینگ صدر تامین در سال ۱۳۷۸ تاسیس و در سال ۱۳۹۷ به صورت یک شرکت سامی عام در بورس پذیرفته شد. در سال ۱۴۰۲ افزایش سرمایه هلدینگ از ۳۱۰۰ به ۶۷۵۰ میلیارد تومان رسید.  

مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صدر تامین در جریان این مجمع گفت: آنچه که به عنوان چشم انداز تاصیکو تعریف شده به این شرح است: شرکتی سرآمد، رقابتی و پیشرو در حوزه کسب و کارهای نوین در زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی در خاورمیانه و تراز جهانی در جمع ۱۰۰ شرکت برتر معدنی دنیا منطبق بر موازین توسعه پایدار. 

 

امیرحسین نادری افزود: همچنین ترکیب سهامداران تاصیکو عبارت اند از: سرمایه گذاری تامین اجتماعی، سرمایه گذاری صبا تامین، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر و  صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین. 

  

وی تصریح کرد: اهم پروژه های تاصیکو نیز شامل؛ احداث کارخانه استحصال طلا کردستان به ظرفیت ۵۰۰ کیلو در شرکت توسعه معادن طلای کردستان، طراحی و تجهیز و آماده سازی معدن قلقه با ذخیره ۴۲ میلیون تن، تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن زغالسنگ خام، احداث کارخانه فرآوری به ظرفیت ۵۰ تن نقره زنگان، احداث کارخانه تولیدی ۵ هزار کیلو طلا در شرکت توسعه معادن پارس تامین، طراحی و تجهیز و آماده سازی معدن ماوفتی با ذخیره ۱۰۰ میلیون تن و توسعه تولید کارخانه طلای تفتان به ۱۰۲۰ کیلوگرم در شرکت توسعه معادن پارس تامین.  

او بیان داشت: از سوی دیگر اهم اقدامات و دستاوردها در حوزه طلا برای هلدینگ صدر تامین در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل؛ بهره برداری از بزرگترین معدن خصوصی طلای کشور، راه اندازی پروژه تولید شمش طلا به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در سال توسط شرکت توسعه معادن پارس تامین و ادامه عملیات اجرایی ۳ پروژه تولید طلا به مجموع ۶۰۲۰ کیلوگرم در سال می شود.  

نادری تصریح کرد: در حوزه زغالسنگ نیز اهم اقدامات شامل؛ شروع و ادامه علمیات اجرایی پروژه استخراج ۵۰۰ هزار تن زغالسنگ خام و پیشروی ۲۰متری در تونل اصلی شماره ۲ و ۳ و بازگشایی افق های اول و دوم در تونل شماره ۳ به طول ۳۶۵ متر در لایه E بلوک ۶ پروده ۴ در شرکت زغالسنگ پروده طبس. 

نادری با اشاره به پروژه های تکنولوگ هلدینگ ابراز کرد: همچنین توسعه شرکت اکتشاف و حفاری صدر تامین و خرید تجهیزات پیشرفته اکتشافی و حفاری و ایجاد شرکت مهندسی صدر فردا به منظور تدوین دانش فنی، طراحی مهندسی و تولید بومی سازی به عنوان یک تکنولوگ پیشرو در کشور از دیگر دستاوردهای صدر تامین در سال مالی گذشته است.  

 

وی ادامه داد: می توان عملکرد مجموعه ما را با هلدینگ های دیگر مقایسه کرد. ما حرفه ای ترین تیم معدنی کشور را در اختیار داریم و برای کشور ثروت افزایی می کنیم. خیلی از معادن در سنوات گذشته از دست رفته بود. امروز علی رغم اینکه بسیاری از معادن پروانه های بهره برداری شان صلب سلاحیت و به افراد ذی صلاح داده می شود، اما ما توانستیم پروانه های اکتشاف و بهره برداری جدید اضافه کنیم.

در نهایت در پایان این مجمع با تقسیم سود ۹۵۰ ریالی به ازای هر سهم موافقت شد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.