شوک وام «عشقی» به بورس/ گزینه های ریاست سازمان کدامند؟

0 83

معدن۲۴: در ایام تعطیل طی هفته گذشته خبری منتشر شد که به یک ‌باره بازتاب وسیعی در میان فعالان اقتصادی و کلیت بخش‌های اقتصاد کشور از جمله بازار سرمایه داشت .اینکه مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اعضای هیات ‌مدیره سازمان بورس از منابع این سازمان وام‌های میلیاردی با سود ۴ درصد برای بازه ۱۰‌ ساله برداشت کرده‌اند.

جایی که با ورود سازمان بازرسی به این قضیه و انتشار نامه‌ ای خطاب به وزیر اقتصاد که جزئیات این وام‌ها در آن افشا شده بود کلید خورد.
در این راستا و در پی ارسال نامه سازمان بازرسی کل کشور وزیر اقتصاد خواستار ارائه توضیحات و روشنگری لازم از سوی مدیران سازمان بورس شد و در توئیتی اعلام کرد که موضوع را به بخش بازرسی وزارت اقتصاد ارجاع داده است.
بر اساس دستور صریح وزیر اقتصاد، مدیران بورس ملزم به انتشار مستندات و دلایل این تصمیم شده‌اند.
عبدالناصر همتی همچنین مرکز بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی را به پیگیری موضوع و نظارت بر انجام اقدامات لازم مکلف کرد.
حالا اما خبر رسیده است که مجید عشقی صبح امروز رسما استعفای خود را تقدیم شورای عالی بورس کرده است، اتفاقی که چندان دور از انتظار نبود.
گفته می شود که وزیر اقتصاد چند گزینه را برای جایگزینی عشقی در نظر دارد که از جمله آن ها می توان به فرهاد حنیفی، مدیرعامل سرمایه گذاری ملی ایران، جحت الله صیدی، مدیرعامل پیشین بانک صادرات و سرمایه گذاری خارزمی، مهدی سدیدی، رییس بخش اقتصادی آستان قدس رضوی، رحت الله صادقیان، رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی و ‌مهدی رباطی، مدیر عامل سابق کارگزاری بورس بیمه اشاره کرد.
طبیعتا این اتفاق را می توان به عنوان شوکی برای بورس در نظر گرفت، شوکی که البته ممکن است در کوتاه مدت آثار مثبتی به دنبال داشته باشد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.