آهن اسفنجی ۲۰۰ تومان گران تر از هفته قبل معامله شد

0 56

معدن۲۴: طی دو هفته اخیر، افزایش نرخ ارز در بازار موجب شد تا قیمت پایه محصولات فولادی همچون شمش و آهن اسفنجی روند صعودی را در پیش بگیرد.
از این‌رو بررسی تالار صنعتی و معدنی بورس‌کالای ایران در روز شنبه ۱۷شهریورماه نشان می‌دهد که در این بازار ۲۹۷‌هزار و ۵۰۰تن آهن اسفنجی عرضه شد که با ثبت تقاضای ۰.۷برابری نسبت به عرضه مواجه شد. به عبارت بهتر در معاملات روز شنبه میزان تقاضا برای آهن اسفنجی ۲۲۶‌هزار و ۹۵۰تن به ثبت رسید که در پایان معاملات فقط ۱۴۵‌هزار و ۳۰۰تن از این محصول به فروش رسید. در واقع ۴۸.۸‌درصد از آهن‌اسفنجی‌‌‌های عرضه‌شده با میانگین قیمت موزون ۱۲‌هزار و ۳۹۵تومان به ازای هر کیلوگرم مورد معامله قرار گرفت. بررسی‌‌‌ها نشان می‌دهد که میانگین قیمت معاملاتی در روز ۱۷شهریورماه نسبت به هفته گذشته ۲۰۰تومان معادل ۱.۹‌درصد افزایش را به ازای هر کیلوگرم به ثبت رسانده است.
بررسی بازار فیزیکی بورس‌کالای ایران نشان می‌دهد که از ۲۲۶‌هزار و ۹۵۰تن تقاضا برای آهن‌اسفنجی فقط ۱۵‌هزار تن به صورت نقدی مورد معامله قرار گرفته و مابقی به دلیل کمبود نقدینگی به صورت اعتباری به فروش رفته است. در حال حاضر پولی به این بازار تزریق نشده و در نتیجه انتظار فعال بودن بخش فولاد را نمی‌‌‌توان داشت و همچنان رکود در رینگ فیزیکی بورس‌کالای ایران برقرار است.

با ما در یازدهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس همراه باشید.

تهران،  ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳
۰۲۱۸۸۹۹۴۶۸۵/ ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.