در گفتگوی کیوان جعفری طهرانی با نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین مطرح شد؛

چین به دنبال کاهش صادرات فولاد/ استاندارد جدید دولت پکن برای ساخت‌و سازها قیمت‌ها را متعادل تر خواهد کرد

0 106

به گزارش معدن۲۴، «سو چانگ یانگ» در گفتگو با «کیوان جعفری طهرانی» تحلیل گر ارشد بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن اظهار داشت: موسسه کنترل آلودگی چین اعلام کرده که تاکنون تولیدکنندگان فولاد چین به ظرفیت ۶۰۰ میلیون تن نسبت به کنترل آلودگی‌های این صنعت اقدام کردند، اما هزینه‌های بالاسری آنقدر بالاست که سود آنها را بسیار کاهش داده است.

وی با بیان اینکه دولت‌های محلی در چین مورد به مورد ممکن است از صنعت فولادشان حمایت کنند، افزود: دولت چین و همچنین انجمن فولاد چین هیچ سیاستی را برای توسعه صادرات فولاد به کشور خاصی تعیین نکرده است.

سو چانگ یانگ ادامه داد: صادرات فولاد چین در سال گذشته میلادی از ۹۰ میلیون تن گذشت، اما بر اساس تصمیمات جدید اتخاذ شده صادرات محصولات را تا پایان سال کاهش می‌دهیم؛ زیر معتقدیم افزایش صادرات سبب لطمه به قیمت‌ها می‌شود و بر این اساس بیشتر به دنبال افزایش مصرف داخلی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۹ ماهه ابتدایی سال میلادی جاری موفق به این موضوع نشدیم، اما می‌خواهیم در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۴ کمربندها را سفت کنیم و صادرات را نسبت به سال گذشته کاهش دهیم. زیرا معتقدیم تداوم این روند سبب ضرر و زیان ما می‌شود و کشورهایی که فولادهای خاص تولید می‌کنند سود خواهند کرد.

نایب رئیس انجمن آهن و فولاد چین گفت: بر اساس آمارها، در ماه جولای گذشته کل صنعت فولاد چین که ۹۰ درصد آنها عضو CISA هستند فقط ۸۰۰ میلیون یوان (معادل ۱۱۰ میلیون دلار) سود کردند؛ به عبارتی اصلاً سود نکردند و تنها شرکت‌های بزرگی مثل «بائو استیل» که هزینه‌های تولیدشان پایین‌تر است سود بردند.

سو چانگ یانگ ادامه داد: در دو ماهه پایانی سال گذشته میلادی کارخانه‌های فولاد چین تولیدشان را کاهش دادند، اما امسال دستورالعمل این بود که سریعاً تولید خود را کاهش دهند که سبب کاهش تقاضای سنگ آهن خواهد شد؛ لذا از اول ژانویه سال گذشته میلادی دستور کاهش تولید به همه فولادسازان داده شد اما بسیاری از این شرکت‌ها نسبت به کاهش تولید اقدام نکردند. با این حال طبق دستورالعمل جدیدی که صادر شد باید در سه ماهه پایانی امسال یعنی اکتبر، نوامبر و دسامبر تولیدشان را کاهش دهند.

وی معتقد است: قیمت‌ها در این حوزه به نرخ بهره آمریکا وابسته است و هرچه فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد قیمت‌ها کاهشی خواهد شد و این مساله به طور مستقیم متاثر از انتخابات ایالات متحده خواهد بود.

نایب رئیس انجمن آهن فولاد چین بیان داشت: برای نخستین بار در ۲۳ ماه گذشته قیمت سنگ آهن کاهشی شد و به زیر ۹۰ دلار (یعنی ۸۹ دلار و ۹۵ سنت) در هر تن رسید.

وی همچنین در پاسخ به قانون جدید چین که از ۲۵ سپتامبر وضع شده و استاندارد جدید برای ساخت و سازها خواهد ، گفت: پس از اعمال این قانون قیمت‌ها متعادل‌تر خواهد شد و حتی قیمت سنگ آهن تا پایان ماه سپتامبر متعادل‌تر می‌شود، زیرا دلیلی بر افزایش آن نمی‌بینیم و حتی ممکن است پس از تعطیلات سال نوی چینی نیز پایین‌تر بیاید.

وی معتقد است: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر چین تاثیرگذار نخواهد شد و فرقی به حال چین نخواهد داشت زیرا چه ترامپ انتخاب شود و چه خانم هریس، هیچ یک از چین حمایت نمی‌کنند.

پایان خبر///////

با ما در یازدهمین کنفرانس بین المللی استیل پرایس همراه باشید.

تهران،  ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ 

۰۲۱۸۸۹۹۴۶۸۵/  ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.