سردبیر استیل پرایس:
ایران به دنبال توسعه حضور خود در بازارهای نوظهور است / نیروی کار تحصیل کرده جوان ایران و نزدیکی به خلیج فارس، ۲ مزیت نسبی اصلی کشورمان
معدن۲۴- سردبیر استیل پرایس و فعال صنعت فولاد در استرالیا با بیان اینکه ایران به دنبال توسعه حضور خود در بازارهای نوظهور است، نیروی کار و مهندسی جوان و نزدیکی به خلیج فارس را دو مزیت نسبی اصلی کشورمان در حوزه فولاد و صادرات آن برشمرد.
به گزارش معدن۲۴، «رضا زائر حیدری» در کنفرانس فولاد شانگهای افزود: ایران هدف سرمایه گذاری در صنایع پایین دست فولاد و هوشمند سازی خطوط تولید را در دست دارد.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد تولید فولاد ایران بر پایه آهن اسفنجی و فولاد سبز است، گفت:
ایران نیازمند سرمایه گذاری در انرژی و زیرساخت هاست.
زائر حیدری با اشاره به اینکه تقاضای داخلی فولاد در این کشور در حال تقویت است، بیانداشت: ایران با ۳ میلیارد تن ذخیره سنگ آهن، به سرمایه گذاری در حوزه انرژی نیاز دارد.
وی ادامهداد: نیروی کار و مهندسی جوان ایران، برای توسعه فوق العاده است.
سردبیر استیل پرایس خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ذوب آهن و فولاد هرمزگان از اصلی ترین تولیدکنندگان فولاد ایران هستند.
وی خطاب به شرکتهای غیرایرانی حاضر در کنفرانس شانگهای، تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه روابط با ایران هستید شرکت های آهن و فولاد ارفع، جهان فولاد سیرجان، فولاد سنگان و زرین معدن چاف، در حوزه فولاد و معدن آماده صادرات و سرمایه گذاری هستند.
زائر حیدری اضافهکرد: اصفهان، خوزستان، کرمان و هرمزگان قطب های تولید فولاد در ایران هستند.
وی اظهار داشت: نزدیکی به خلیج فارس به مزیت رقابتی محصولات صادراتی ایران افزوده است.
این فعال صنعت فولاد در استرالیا، خریداران اصلی فولاد ایران را شامل چین، امارات، جنوب شرق آسیا و آفریقا برشمرد و تصریحکرد: ایران به دنبال توسعه حضور خود در بازارهای نوظهور است.
وی چالش های صنعت فولاد ایران را شامل تحریم ها، مصرف آب و تکنولوژی مدرن سازی توصیف کرد، اما در عین حال گفت: سیاست های دولتی به دنبال توسعه مناطق ویژه اقتصادی و صادراتی در نزدیکی خلیج فارس است.
پایان خبر/////