صرفه‌جویی ۴۷ میلیون یورویی با تولید قطعه یدکی در نوچاد

0 55

مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره چادرملو با بیان اینکه مجتمع چادرملو با اکتشاف استخراج فرآوری و تولید گندله، آهن اسفنجی و آهن فولاد، فرصت‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌های نوآور می‌تواند قرار دهد، گفت: نوچاد در بخش بومی‌سازی به‌عنوان یکی از اهرم‌های اصلی کاهش قیمت تما‌م شده، ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال ۱۴۰۲ تولید شد که با صرفه‌جویی ۴۷.۸ میلیون یورویی همراه بود.

به گزارش معدن ۲۴، امیرعلی طاهرزاده -مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره چادرملو- در اختتامیه نخستین رویداد چادرو (رویداد جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه مرکز نوآوری نوچاد) که امروز ۱۲ اردیبهشت در مجتمع معدنی چادرملو در یزد برگزار شد، بیان کرد: با توجه به سرعت جهانی شدن، رقابت‌پذیری در جهت افزایش بهبود و بهره‌وری توجه به اقتصاد دانش‌محور نوآوران اهمیت زیادی برخوردار است. سیاست‌های کلی کشور به سمت اقتصاد غیرنفتی حرکت می‌کند. بخش معدن و صنایع معدنی از جایگاهی ویژه در این بخش برخوردار است و شرکت چادرملو به عنوان یکی از پیشرانان توسعه ملی در بخش معدن و صنایع معدنی همسو با این سیاست‌ها در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه مجتمع چادرملو از اکتشاف استخراج فرآوری و تولید گندله، آهن اسفنجی و آهن فولاد در حال فعالیت است، گفت: بنابراین چادرملو فرصت‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌های نوآور می‌تواند قرار دهد. چادرملو از نظر ارزش بازار،  ۱۴۶ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و جزو ۳۰ شرکت برتر در بورس است، در بین شرکت‌های معدنی تا رتبه ۵ را به خود اختصاص داده و توانسته از نظر بهره‌وری رتبه اول را به خود اختصاص دهد و یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های تولید فولاد در کشور است.

مدیرعامل چادرملو با اشاره به شرکت‌های برتر دنیا بیان کرد: شرکت‌هایی که بالاترین ارزش بازار را به خود اختصاص دادند، عمدتا در پایه تکنولوژی هستند. از میان ۱۰ شرکت برتر معدنی به لحاظ ارزش، بالاترین ارزش بی‌اچ‌پی‌گروپ است که رتبه ۷۸ جهان را از نظر ارزش به خود اختصاص داده، اما ارزش بازار مایکروسافت، ۲۰ برابر ارزش بی‌اچ‌پی‌گروپ است. این نشان می‌دهد که تکنولوژی در بازار اهمیت ویژه‌ای دارد و درآمد ناشی از آن قابل تامل است. ارزش بازار در مایکروسافت همواره روند صعودی داشته و تنها در دوره کرونا با چالش مواجه بوده در حالی که در بی‌اچ‌پی گروپ ارزش بازار روند سینوسی داشته است.

طاهرزاده ادامه داد:‌ ۱۰ گرایش تکنولوژی در بخش‌های مختلف در حال گسترش هستند و از نظر تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اینترنت اشیا، تکنولوژی پایدار، ‌هوش مصنوعی مولد، یادگیری ماشین، استفاده از داده‌های خام، واقعیت گسترده، امنیت سایبری و نسل جدید اطلاعات برای انتقال داده‌ها از جمله این گرایش‌های فناوری است. با توجه به این تکنولوژی‌‌ها، مدیریت در شرکت‌ها تغییر می‌‌کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ روندهای حوزه صنایع معدنی هم با توجه به این در ۱۰ حوزه در حال تعییر است، از جمله استفاده از تکنولوژی در ارزش زنجیره فولاد، استفاده از انرژی سبز، گام گذاشتن در مسیر توسعه پایدار در سه محور زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی، کمک گرفتن از متخصصان فعال در حوزه تکنولوژی و هوشمندسازی و کمک گرفتن از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه ایده‌ها. استراتژی شرکت‌های بزرگ معدنی با هدف مدیریت تحول در جهت گذار به معدن‌کاری نوین است.

مدیرعامل چادرملو اظهار کرد: برنامه عملیاتی در استراتژی تحول، حل مسائل به صورت نوآورانه، سرمایه‌گذاری، سرمایه گذاری خطرپذیر روی استارتاپ‌ها، توانمندسازی و ایجاد بستر مناسب برای جذب متخصصین، حمایت از شرکت‌ها و ایجاد یک شبکه نوآور و فناور است. راه‌حلی که چادرملو دنبال کرده، توسعه اکوسیسم نوآوری در مجموعه نوچاد است تا با نوآوران و فناوران تعامل بیشتری انجام شود. ابتدا این پلتفرم با حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی دنبال می‌شود و درنهایت در صندوق خطرپذیر به‌صورت مستقل دنبال می‌شود.

طاهرزاده در تشریح فعالیت‌های نوچاد گفت: مرکز نوچاد سال گذشته در پارک علم و فناوری یزد تاسیس شد. وظایف راهبردی که این مجموعه در بخش‌های مختلف دنبال می‌کند، توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه، سرمایه‌گذاری و مشارکت در توسعه کسب‌وکارهای نوپا و کمک به تکنولوژی‌های حوزه معدن و فرهنگ‌سازی در توانمندسازی سرمایه انسانی شرکت معدنی است. نوچاد در قالب مدیریت توسعه فعایت می‌کند و بازوی سیاست‌گذاری این مجموعه در ساختار سازمانی نوچاد توانمندسازی و شتاب‌دهی و استودیو استارت‌آپ‌سازی را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه نوچاد در تلاش برای جذب ایده‌های نوآورانه است. مهم‌ترین کار نوچاد ارائه خدمات مالی به شرکت‌های دانش‌بنیان شامل صدور ضمانت‌نامه، انوع تسهیلات و سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که تا کنون نزدیک به ۱۹ میلیارد تومان در قابل ۲۱ فقره کارگزاری صورت گرفته است.

مدیرعامل چادرملو ادامه داد: همچنین در بخش بومی‌سازی به‌عنوان یکی از اهرم‌های اصلی کاهش قیمت تما‌م شده، ۱۴۶۳ قطعه یدکی و مواد اولیه در سال ۱۴۰۲ تولید شد که با صرفه‌جویی ۴۷.۸ میلیون یورویی همراه بود و این امر نشان‌دهنده رشد ۷۶ درصدی در تعداد قطعات اولیه و رشد۹۱ درصدی در مبلغ صرفه‌جویی ارزی نسبت به سال۱۴۰۱ است. همچنین  مهمترین فعالیت مجموعه نوچاد صدور ضمانت‌ها ، بالغ بر ۳۶ میلیارد تومان،انواع تسهیلات و کارگزاری مالی است.

انتهای پیام

با ما در اولین کنفرانس زغال‌سنگ و کک همراه باشید.

تهران،  یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ 

۰۲۱-۸۸۹۸۱۲۰۶  /  ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.