از بازار منگنز چه خبر؟

2 1,292

قیمت های سنگ منگنز وارداتی به هند همچنان ثابت است زیرا هیچ کاهش قیمتی از سوی معدنداران بزرگ وجود ندارد . کاهش عرضه سنگ منگنز از سوی آفریقای جنوبی و گابن کمی مرتفع شده اما وجود تقاضا از سوی چین تثبیت قیمت پیشنهادها رو حمایت کرده است .
هیچ تغییر عمده ای در پیشنهادهای سنگ منگنز وارداتی وجود ندارد زیرا معدنداران بزرگ قیمت ها برای تحویل در ماه نوامبر را حفظ کرده اند . پیشنهادهای فعلی از سوی آفریقای جنوبی با ۳۷ درصد کربن ۸٫ ۵ دلار است . یشنهادهای استرالیا برای سنگ منگنز ۴۵ تا ۴۶ درصد در قیمت ۸۵٫ ۶ دلار و پیشنهادهای گابن برای سنگ ۴۴ درصد ۵٫ ۶ دلار هر دو سی آی اف هند ثابت است .

در حالیکه هیچ فشاری از سوی خریداران هندی و چینی بر معدنداران برای کاهش قیمت وجود ندارد قیمت ها ثابت مانده و هیچ کاهش قیمتی در پیشنهادهای ارائه شده دیده نمی شود .

پیش بینی شده قیمت های سنگ منگنز وارداتی حداقل در شرایط کنونی ثابت بماند . بهرحال همه چیز بستگی به عکس العمل خریداران و تجار چینی بعد از بازگشت از تعطیلات دارد . البته میزان موجودی اغلب خریداران چینی برای ماه نوامبر رضایت بخش بوده است .

براساس اطلاعات گمرک هند واردات سنگ منگنز این کشور در آگوست سال جاری با ۶ درصد کاهش به ۳۳٫ ۰ میلیون تن رسید در حالیکه در ماه جولای ۳۵٫ ۰ میلیون تن بود اما در مقایسه سالانه واردات سنگ منگنز در آگوست سال جاری نسبت به آگوست سال قبل ۱۸۳ درصد افزایش داشته است .

هند به شدت به واردات سنگ منگنز وابسته است و نیمی از نیازش به این ماده را از طریق واردات برطرف می نماید . در سال ۲۰۱۷ آفریقای جنوبی با ۲۰٫ ۰ میلیون تن همچنان بزرگترین صادرکننده سنگ منگنز به هند بوده و بدنبال این کشور استرالیا با ۰۷٫ ۰ میلیون تن و گابن ۰۴٫ ۰ میلیون تن در رده های بعدی قرار دارند .

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
2 نظرات
  1. فرزادمحمدرشنوزاده می گوید

    سلام وقت خوش.من یک کارشناس معدن هستم وشایدنصف عمرخودم را روی عیارسازی سنگ منگنزکردم تاشایدبتونم با ارتقاع عیارمنگنز مشکل خیلی ازمعدنکاران عزیز روحل کنم ودرنهایت موفق شدم باکمترین هزینه بیشترین عیار روبدست بیاروم.درحال حاضر درحال نوشتن کتابی کامل وجامع درهمین زمینه هستم.میخوام بگم اجازه ندیم سنگ خام از کشورخارج بشود.‌.همین

    1. علی می گوید

      سلام چطور میشه با شما تماس بر قرار کرد؟
      شماره تماس لطفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.