هشت ماه نخست سال ۲۰۲۴ – رصد آماری صادرات اسلب و سنگ‌های طبیعی فرآوری‌شده ایتالیا

0 56

یادداشتی از سیامک اخطاری مشاور و کوچ توسعه صادرات سنگهای ساختمانی ایران – آلمان در معدن۲۴

معدن ۲۴:هشت ماه اول سال ۲۰۲۴ برای صادرات اسلب و محصولات فرآوری‌شده سنگ طبیعی ایتالیا مثبت بوده است.
صنعت سنگ ساختمانی ایران نیازمند مرجع آماری دقیق و مرکز رصد بازارهای جهانی است تا بتواند نخست نقطه مختصات خود را درک کرده سپس برای برنامه ریزی معیار علمی داشته باشد -ضرورت رصد بازارهای جهانی در بحث رقابت یکی از ارکان مهم برنامه ریزی و تصمیم گیری است.
در این دوره، ارزش صادرات اسلب و محصولات فرآوری‌شده ایتالیا نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۵.۱ درصد افزایش یافت.

صادرات این محصولات به ایالات متحده (۱) ۱۲.۸ درصد، فرانسه (۳) ۱۶ درصد، عربستان سعودی (۵) ۶۱.۳ درصد، امارات متحده عربی (۶) ۹.۴ درصد، بریتانیا (۷) ۱۱.۴ درصد، استرالیا (۸) ۱۲.۶ درصد و کانادا (۱۰) ۶.۴ درصد افزایش یافت، اما در آلمان (۲) با کاهش -۳.۵ درصد، سوئیس (۴) با کاهش -۳.۷ درصد و اتریش (۹) با کاهش -۵.۲ درصد مواجه شد.

شایان ذکر است که در این بازه زمانی، صادرات اسلب و محصولات فرآوری‌شده ایتالیا به ۱۰ کشور اصلی خریدار ۸۲.۸ درصد از کل صادرات این محصولات را تشکیل می‌داد (بیش از ۱.۱۳۹ میلیون یورو). صادرات ایتالیا به ایالات متحده (۱) حدود ۴.۲ برابر صادرات به آلمان (۲) و حدود ۴.۴ برابر صادرات به فرانسه (۳) بود.

منبع: دفتر تحلیل روند بازار، انجمن CONFINDUSTRIA MARMOMACCHINE

تحلیل کوتاه:

صادرات ایتالیا در حوزه سنگ‌های طبیعی و فرآوری‌شده نشان‌دهنده رشد قابل توجه در بازارهای کلیدی، به‌ویژه در ایالات متحده، عربستان سعودی و فرانسه است. افزایش ۶۱.۳ درصد در عربستان سعودی و ۱۲.۸ درصد در ایالات متحده اهمیت تقاضای بالای بازارهای خارج از اروپا را برای این محصولات نشان می‌دهد.
در مقابل، کاهش در کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئیس و اتریش ممکن است ناشی از چالش‌های اقتصادی درون منطقه‌ای یا تغییرات تقاضا باشد. همچنین، سهم عمده صادرات به ۱۰ کشور اصلی خریدار (۸۲.۸ درصد) نشان‌دهنده تمرکز بازار صادراتی ایتالیا بر این کشورهای کلیدی است که می‌تواند نیازمند مدیریت استراتژیک برای تنوع‌بخشی بیشتر باشد.

صنعت سنگ ساختمانی ایران نیازمند مرجع آماری دقیق و مرکز رصد بازارهای جهانی است تا بتواند نخست نقطه مختصات خود را درک کرده سپس برای برنامه ریزی معیار علمی داشته باشد -ضرورت رصد بازارهای جهانی در بحث رقابت یکی از ارکان مهم برنامه ریزی و تصمیم گیری است.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.