افت دسته جمعی صندوق‌های طلا

0 13

معدن ۲۴:بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر طلا امروز عمدتاً در مدار نزولی قرار گرفت و بیشتر نمادهای این گروه با کاهش قیمت معامله شدند. بررسی نقشه بازار نشان می‌دهد صندوق‌های بزرگ و پربیننده طلا در محدوده منفی قرار داشته و تحت تأثیر افزایش عرضه، روز کم‌رمقی را پشت سر گذاشتند.

در میان نمادهای شاخص این گروه، «عیار» با افت ۰.۴۹ درصدی مواجه شد. همچنین «طلا» و «کهربا» به ترتیب ۰.۳۲ و ۰.۲۶ درصد کاهش قیمت را ثبت کردند.

بیشترین افت قیمت در میان صندوق‌های طلا به «سیمین» و «نقرابی» اختصاص داشت؛ به‌طوری‌که «سیمین» با کاهش ۱.۷۹ درصدی و «نقرابی» با افت ۱.۷۴ درصدی بیشترین فشار فروش را تجربه کردند.

در مقابل، تنها تعداد محدودی از نمادها توانستند در محدوده مثبت باقی بمانند. «رزگلد» با رشد ۰.۷ درصدی بهترین عملکرد را در میان صندوق‌های طلا به ثبت رساند و «نهال» نیز با افزایش جزئی ۰.۰۴ درصدی معاملات مثبتی را تجربه کرد.

صندوق‌های طلا و سکه معاملات امروز را در محدوده صفر تابلو آغاز کردند، اما در ادامه بیشتر نمادها وارد فاز اصلاحی شدند. همچنین صندوق‌های مبتنی بر نقره نیز عمدتاً با فشار فروش همراه بودند و برخی از آن‌ها تا حدود ۲ درصد افت قیمت را به ثبت رساندند.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.