معاون فنی و زیر بنایی راه آهن:
مجوز تحویل ۲ هزار تن ریل شرکت ذوب آهن اصفهان صادر شد/ قرارداد ۴۰ هزار تنی ریل منعقد شده است
مازیار یزدانی معاون فنی و زیر بنایی راه آهن با بیان اینکه مجوز دریافت ۲ هزار تن ریل از شرکت ذوب آهن ارائه شده است گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان دو هفته پیش اعلام کرده بود که آماده تحویل ۲ هزار تن ریل برای شرکت راه آهن است و طبق قرارداد موسسه بازرسی برای تاییده ایمنی ریل ها به کارخانه ذوب آهن رفت و ایمنی آنها را به دلیل پلیسه دار بودن رد کرد.
ریل های تولید شده مشکل پلیسه داشتند
وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن نیز خود پلیسه دار بودن ریل ها را تایید کرد و بلافاصله اقدام به رفع پلیسه ها کرد .
یزدانی اظهار کرد: شنبه این هفته تمامی مشکلات ریل ذوب آهن رفع شد و بازرسان نیز ایمنی آنها را تایید کرد.
معاون فنی و زیربنایی راه آهن تصریح کرد: روز گذشته مجوز حمل آنها از سوی راه آهن صادر شده و هم اکنون شرکت راه آهن و ذوب آهن اصفهان هیچ مشکلی با یکدیگر ندارند.
روابط راه آهن با ذوب آهن حسنه است
وی تاکید کرد: روابط شرکت راه آهن و ذوب آهن اصفهان با یکدیگر بسیار حسنه است راه آهن حمایت قاطع خود را از شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام می کند.
وی با بیان اینکه ۲ هزار تن ریل ذوب آهن در خطوط ریلی فرعی و خطوط بازسازی شده استفاده می شود افزود: در تمامی خطوط و شبکه سراسری ریل خطوط تولید داخل ریل استفاده می شود.
راه آهن حمایت قاطع از محصول ملی می کند
وی گفت:راه آهن قرارداد تولید ۴۰ هزار تن خطوط ریلی با شرکت ذوب آهن منعقد کرده و همکاری با این شرکت بیش از گذشته ادامه دارد.
یزدانی توضیح داد: راه آهن برای پروژه های ریلی از تمامی تولیدات داخلی استفاده می کند و البته این موضوع به همت شرکت ذوب آهن بستگی دارد و اگر آنها بتوانند نیاز راه آهن تامین کنند راه آهن از محصولات داخلی استفاده خواهد کرد.
وی در پایان گفت: راه آهن در تلاش برای استفاده از محصولات ملی در پروژه های ریلی است.
چندی پیش گزارشی از سوی یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه شرکت راهآهن باوجود توافق و تأییدیههای قبلی، از دریافت ۲هزار تن ریل تولیدی ذوبآهن اصفهان امتناع کرده و علت آن را عدم نظارت بازرسان بر نحوه تولید ریلها عنوان می کند منتشر شد که معاون فنی و زیر بنایی راه آهن بلافاصله این موضوع را رد کرد.
برای ایجاد برقراری باید از ریل های باکیفیت و استاندار استفاده نمود که هیچ گونه مشکلی را نداشته باشد و زمینه را برای گشایش راه آهن در محورهای مختلف نمود