استیل پرایس با مشارکت پارس پگاه تجارت برگزار می‌کند؛

ارمنستان؛ دروازه ورود به بازار اوراسیا/ فرصت طلایی برای حضور فولادسازان در بازارهای منطقه

0 1,421

سومین نمایشگاه بازرگانی- صنعتی ارمنستان فرصت مغتنمی برای فولادسازان کشورمان به‌منظور توسعه صادرات محصولات‌شان و حضور قوی در بازار اوراسیا است. در این راستا نمایشگاه و همایش بزرگی اوایل شهریورماه با حضور مسوولان و صنعتگران و فولادسازان ایرانی با مشارکت گروه استیل پرایس و شرکت بین‌المللی پارس پگاه تجارت در ایروان (پایتخت ارمنستان) برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴، امروز از ارمنستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا یاد می‌شود؛ کشوری که صادرات به آن از حدود ۸۰ میلیون دلار طی دو دهه گذشته، با رشدی چند صد درصدی اکنون به سالیانه بیش از ۷۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.
دارا بودن مرز زمینی مشترک با ایران و نزدیکی فاصله، این کشور را به یکی از بهترین مقاصد صادراتی کالاهای ایرانی و به‌ویژه صادرات خدمات فنی و مهندسی تبدیل کرده است.
در دو سال گذشته شاهد برگزاری موفقیت‌آمیز دو نمایشگاه بین‌المللی در ایروان (پایتخت ارمنستان) با حضور مسوولان ارشد وزارت صمت بودیم و این روزها تجار، بازرگانان و صنعتگران ایرانی مهیای سومین حضور پرقدرت در این کشور می‌شوند.
سومین نمایشگاه بازرگانی- صنعتی ارمنستان از تاریخ یکم لغایت چهارم شهریورماه (۲۳ تا ۲۶ آگوست) در ایروان با حضور صنعتگران و تجاری از ارمنستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان در محورهای فولادسازی، تجهیزات نفت و گاز، پتروشیمی، آب و برق و انرژی، صنعت ساختمان، کشاورزی و صنایع غذایی و تجهیزات پزشکی، سلامت و دارو برگزار می‌شود.
«حسن مرتجی» برگزارکننده این نمایشگاه می‌گوید: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای فولادسازان ایرانی برای توسعه صادرات محصولات‌شان خواهد بود؛ موضوعی که بارها و بارها مسوولان ارمنستانی در دیار با همتایان ایرانی خود و همچنین به سفارت ایران در ایروان منعکس کرده‌اند.
وی گفت: به نظر می‌رسد فضای بین‌المللی به‌وجود آمده به‌ویژه پس از جنگ روسیه و اوکراین، فرصت‌های بسیار خوبی برای حضور فولادسازان و صنایع فولادی کشورمان قرار داده تا با حضور در ارمنستان، به گسترش بازارهای خود در این کشور به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا بپردازند.

** جنگ روسیه و اوکراین و لزوم بهره‌گیری از فرصت‌های صادراتی
مرتجی ادامه‌داد: اتفاق مهمی که در صنعت فولاد جهان شاهد آن هستیم، جنگ بین روسیه و اوکراین است.
وی بیان‌داشت: مطابق آمارهای سال ۲۰۲۱ اوکراین ۲۱.۹ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۵.۸ میلیون تن آن در داخل مصرف و مابقی حدود ۱۶ میلیون تن را صادر کرده است و این میزان تولید از صادرات جهان حذف می شود.
این برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی ادامه‌داد: روسیه نیز ۷۲ میلیون تن تولید فولاد داشته که ۳۵ میلیون تن آن را صادر می‌کرده است و با اعمال تحریم‌ها این رقم کمتر خواهد شد؛ بر این اساس یک ظرفیت خالی بین ۱۶ تا ۴۵ میلیون تن از صادرات فولاد جهان حذف خواهد شد که بخش عمده آن به کشورهای اروپایی و بخش کمتری به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شد و همه اینها به معنای یک فرصت مطلوب صادراتی برای کشورمان است.
وی تصریح‌کرد: باید بتوانیم از این فرصت طلایی استفاده کنیم، چرا که در غیر این صورت چینی‌ها به راحتی از آن استفاده خواهند کرد.
این نمایشگاه با همکاری مشترک شرکت پارس پگاه تجارت و گروه استیل پرایس برگزار خواهد شد که در آن برپایی یک همایش تخصصی فولادی با حضور فولادسازان ایرانی، مسوولان بلندپایه ایرانی و ارمنی و سایر شرکت‌کنندگان خارجی حاضر در نمایشگاه پیش‌بینی شده است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانند با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۰۹۸۸۹۱ (۱۰ خط) شرکت پارس پگاه تجارت یا با شماره تلفن‌های ۸۸۹۸۱۲۰۶ و ۱۲۰۷ سایت خبری- تحلیلی معدن۲۴ همچنین تلفن همراه ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸ تماس حاصل کنند.
https://mergelyan.com/en/exp/87

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.