دو عامل موثر در مقابله با دامپینگ فولادی روسیه

0 61

معدن۲۴:حسین بختیاری معاون فروش فولاد خراسان گفت: کیفیت بالای محصولات فولادی و موقعیت ویژه ایران در دسترسی آسان به بازارهای صادراتی نقش مهمی در دست یافتن به و بازگشت صادرکنندگان ایرانی به بازارهای صادراتی دارد.
حسین بختیاری با اشاره به دامپینگ روسیه در بازارهای صادراتی محصولات فولادی افزود: اعمال عوارض صادراتی که دولت ابتدای سال ۱۴۰۱ وضع کرد سیاست نسنجیده و غیر کارشناسی بود که سبب شد بازار صادراتی محصولات فولادی به دست دولت روسیه بیفتد و با خالی شدن بازارهای منطقه از محصولات ایرانی عملا کشور روسیه با تخفیف زیاد وارد بازارهای صادراتی منطقه شد و عملا بازارها را تسخیر کرد.
وی لغو عوارض صادراتی در ابتدای خرداد را زمینه ساز صادرات مجدد محصولات فولادی بیان کرد و ادامه داد: بازگشت مجدد تولیدکنندگان ایرانی به محصولات فولادی با لغو عوارض صادراتی فراهم شد اما گرفتن سهم از بازارهای هدف صادراتی با این بازگشت دشوارتر از قبل بود زیرا همزمان با دامپینگ ۴۰ درصدی روسیه بود که صاردکنندگان و فعالان ایرانی می بایست تخفیفات خوبی بر محصولات خود می گذاشتند تا قادر به خارج کردن بازار از دست روسیه شوند.
معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد: تصاحب مجدد بازارهای قبلی صادراتی یک الزام و ضرورت برای کشور است زیرا حجم تولید محصولات فولادی کشور، دو برابر مصرف نیاز داخلی است و ادامه حیات تولیدکنندگان محصولات فولادی و شرکت های فولادی مستلزم صادرات با توان قبلی است.

بختیاری با ابراز تاسف از اینکه سیاست های صادراتی در سیاست های دولت جایگاهی ندارد، گفت: تولیدکنندگان نمی توانند برنامه ریزی درازمدتی برای صادرات خود داشته باشند زیرا مجوز صادرات محصولات فولادی هردو ماه یکبار تمدید می شوداز این رو ، نمی دانند محصولات اشان در دوره بعد صادراتی حایز شرایط صادرات است .

این فعال صنعتی افزود: محصولات فولادی تولید ایران از نظر کیفیت در رتبه بسیار بالایی قراردارند و از نظر جغرافیایی شرایط و دسترسی آسانی به کشورهای منطقه دارد که امید است با داشتن این دو امتیاز بتوانند مجددا بازارهای صادراتی قبلی خود را هر چند سخت و دشوار به تسخیر در آورند و از دامپینگ روسیه دور بمانند.

منبع فولادبان
ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.