ایمان رئیسی کارشناس بورس:

خروج معدنی ها از فاز استراحت

0 1,118

ایمان رئیسی کارشناس بورس گفت: منفی بودن بازارهای جهانی و کامودیتی ها، به نظر می رسد جای افت چندانی نداشته باشد و جو منفی حاکم بر بازار ادامه دار نباشد.

ایمان رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار معدن۲۴ افزود: در حالی به پایان سال مالی میلادی نزدیک می شویم که در حدود یک سال گذشته با بازدهی جهانی بازارها منفی بوده است.

وی گفت: نگاهی به بازارهای جهانی نشان می دهد بانک های مرکزی کشورها به منظور کنترل تورم ناچار از افزایش نرخ بهره هستند که این امر منجر به رکود می شود و به شرکت ها لطمه می زند.

رئیسی ادامه داد: تحلیلگران پیش بینی می کنند بانک مرکزی آمریکا به منظور کنترل تورم، طی ماه های آینده نرخ بهره را در این کشور افزایش دهد که منجر به دامن زدن به رکود خواهد شد.

وی خاطرنشان‌کرد: با این حال، این کاهش در بازارهای جهانی و کامودیتی ها به نظر می رسد جای افت چندانی نداشته باشد و جو منفی حاکم بر بازار ادامه دار نباشد.

این کارشناس بورس همچنین به موضوع واکسیناسیون افراد مسن در چین اشاره کرد که می‌توانست بر بازار تاثیر مثبت داشته باشد، اما با شیوع مجدد کرونا روی بازار جهانی تاثیر منفی گذاشت و قیمت نفت را کاهش داد.

وی اضافه‌کرد: در بازار ایران نیز، در گروه فلزات اساسی از ابتدای امسال بازدهی منفی ۱۱ درصدی و در گروه فلزات اساسی بازدهی منفی ۱۵ درصدی به ثبت رسیده است.

رئیسی اظهار داشت: پیش بینی وضعیت این دو گروه در ایام باقی مانده تا پایان امسال، به نظر می رسد وضعیت گروه معدنی نسبت به گروه فلزات اساسی بهتر باشد و رشد معدنی سریعتر محقق شود.

وی افزود: در گروه فلزات اساسی به نظر می رسد با توجه به رشد چند هفته اخیر و منفی شدن بازارهای جهانی، به فاز استراحت رفته اند و شاید اصلاح قیمتی در گروه فلزات اساسی داشته باشیم، اما گروه معدنی به لحاظ قدرت نموداری به نظر می رسد وضعیت مناسب تری داشته باشد.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.