یک مقام مسئول معدنی به مناسبت روز معدن تشریح کرد

الزامات توسعه معدنکاری از لنز سیاستگذار

0 125

معدن۲۴: روز اول خرداد که هر ساله به عنوان روز معدن نامگذاری شده فرصتی برای طرح بیم و امیدها در این بخش پیشران اقتصاد و تولید است.حوزه ای که به اعتقاد کارشناسان همواره می تواند در مسیر توسعه پایدار نقش آفرین باشد و در صورت سرمایه گذاری شرایط تولید کشور و صادرات غیر نفتی را بهبود ببخشد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی به مناسبت روز معدن به نکات در خصوص شرایط فعلی معادن و الزامات رسیدن به مسیر توسعه در این بخش توضحیاتی ارائه کرده است. 

به گفته خدایار کریم نژاد، هر سال تاثیرگذاری بخش معدن در توسعه اقتصادی بیش از پیش نمایان می‌شود، همان گونه ای که در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین بخش معدن تبدیل به نیروی محرکه توسعه اقتصادی و در افزایش تولید ناخالص داخلی شده است. 

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصریح کرده است که اثرگذاری بخش معدن و صنایع معدنی در پیشرفت و توسعه اقتصادی غیرقابل انکار بوده و علاوه بر افزایش اشتغال‌زایی در نقاط مختلف کشور، توسعه نقاط کمتر برخوردار را نیز به دنبال خواهد داشت.

از این منظر در حال حاضر معدن و صنایع معدنی بهترین جایگزین برای قطع وابستگی اقتصاد ایران به نفت نام گرفته است. 

این مقام مسئول همچنین ملاحظه مهمی را در این حوزه مطرح کرده است؛ در واقع اگرچه با در نظر گرفتن میزان ذخایر معدنی و تنوع آن، ایران یک کشور معدنی محسوب است، اما غافل ماندن از بخش اکتشاف، معدن کشور را از دستیابی به جایگاه اصلی معدنی در جهان بازداشته است. 

از این رو برنامه ریزی ها باید در جهت توسعه اکتشافات به ویژه اکتشافات عمقی باشد که در سال های اخیر مغفول واقع شده است.

با ما در اولین کنفرانس زغال‌سنگ و کک همراه باشید.

تهران،  یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ 

۰۲۱-۸۸۹۸۱۲۰۶  /  ۰۹۳۶۱۵۸۴۷۸۸

ثبت نام

با ما باشید

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.