اوراق امتیاز معدن به بورس میآید
معدن۲۴: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با پیگیری وزیر اقتصاد، اولین مجوزهای «اوراق با درآمد ثابت ارزی» نهایی شده و اقدامات اولیه آن توسط بانکهای ملت و ملی انجام شده است. این ابزار، گام مؤثری برای مدیریت بازار سرمایه و بازار ارز محسوب میشود. همچنین اوراق امتیاز معدن نیز از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
حجتاله صیدی بیان داشت: با وجود خسارات و مشکلات عدیدهای که شرکتهای بورسی متحمل شدند، نهادهای مالی و شرکتهای بورسی گزارشهای عملکردی مطلوبی ارائه دادند تا روند بازگشت تولید به مدار اصلی تسریع شود.
وی افزود: با پیگیری وزیر اقتصاد، اولین مجوزهای «اوراق با درآمد ثابت ارزی» نهایی شده و اقدامات اولیه آن توسط بانکهای ملت و ملی انجام شده است. این ابزار، گام مؤثری برای مدیریت بازار سرمایه و بازار ارز محسوب میشود. همچنین اوراق امتیاز معدن نیز از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
به گفته صیدی: هر چهار بورس کشور برنامههایی برای پیشبرد فاز رونق دارند و در گام نخست، عرضههای اولیه شرکتهای بزرگ و مهم در دستور کار قرار گرفته که طی هفتههای آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بورس در خصوص توسعه ابزارهای مالی برای رونق بازار تصریح کرد: با بیان اینکه در آستانه فصل داغ بازار هستیم، ابراز امیدواری کرد که این روند در بازار سرمایه نیز مشهود باشد.
وی با تأکید بر اهمیت حکمرانی شرکتی، گفت: پیگیری برگزاری مجامع تا پایان شهریورماه ادامه دارد و گزارشهای حاصل از این مجامع به شفافیت و بهبود وضعیت بازار کمک خواهد کرد. همچنین ساماندهی سهام عدالت از دیگر اولویتهای اصلی سازمان است.