اوراق امتیاز معدن به بورس می‌آید

0 11

معدن۲۴: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با پیگیری وزیر اقتصاد، اولین مجوزهای «اوراق با درآمد ثابت ارزی» نهایی شده و اقدامات اولیه آن توسط بانک‌های ملت و ملی انجام شده است. این ابزار، گام مؤثری برای مدیریت بازار سرمایه و بازار ارز محسوب می‌شود. همچنین اوراق امتیاز معدن نیز از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
حجت‌اله صیدی بیان داشت: با وجود خسارات و مشکلات عدیده‌ای که شرکت‌های بورسی متحمل شدند، نهادهای مالی و شرکت‌های بورسی گزارش‌های عملکردی مطلوبی ارائه دادند تا روند بازگشت تولید به مدار اصلی تسریع شود.
وی افزود: با پیگیری وزیر اقتصاد، اولین مجوزهای «اوراق با درآمد ثابت ارزی» نهایی شده و اقدامات اولیه آن توسط بانک‌های ملت و ملی انجام شده است. این ابزار، گام مؤثری برای مدیریت بازار سرمایه و بازار ارز محسوب می‌شود. همچنین اوراق امتیاز معدن نیز از هفته آینده عملیاتی خواهد شد.
به گفته صیدی: هر چهار بورس کشور برنامه‌هایی برای پیشبرد فاز رونق دارند و در گام نخست، عرضه‌های اولیه شرکت‌های بزرگ و مهم در دستور کار قرار گرفته که طی هفته‌های آینده اجرایی خواهد شد.
رئیس سازمان بورس در خصوص توسعه ابزارهای مالی برای رونق بازار تصریح کرد: با بیان اینکه در آستانه فصل داغ بازار هستیم، ابراز امیدواری کرد که این روند در بازار سرمایه نیز مشهود باشد.
وی با تأکید بر اهمیت حکمرانی شرکتی، گفت: پیگیری برگزاری مجامع تا پایان شهریورماه ادامه دارد و گزارش‌های حاصل از این مجامع به شفافیت و بهبود وضعیت بازار کمک خواهد کرد. همچنین ساماندهی سهام عدالت از دیگر اولویت‌های اصلی سازمان است.

ممکن است از اینها هم خوشتون بیاد
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.